Assertiviteit kan je leren: 5 tips
Assertief zijn betekent opkomen voor jezelf zonder de gevoelens en de belangen van een ander uit het oog te verliezen. En dat kan je leren.
Wie gelukkig is op het werk, doet zijn/haar werk beter. Muziek, leuke collega’s en een aangename werkplek kunnen je geluk beïnvloeden. In onderstaand dossier bundelden wij allerlei tips, weetjes en antwoorden op vragen over het perfecte evenwicht tussen werk & privé, stress, gezondheid, ontspanning en... in de file staan.
We schuwen ook onderwerpen als discriminatie, arbeidshandicap of ongewenst gedrag niet. Alles onder de noemer 'welzijn', kortom. Go for happy!
Assertief zijn betekent opkomen voor jezelf zonder de gevoelens en de belangen van een ander uit het oog te verliezen. En dat kan je leren.
Een studie van de University of Pennsylvania wijst uit dat werknemers met een fysiek veeleisende baan er een extreem slaappatroon op nahouden.
Met deze 9 vrij bizarre, niet voor de hand liggende tips geef je jouw productiviteit toch weer een vliegende start!
Werk en privéleven zijn niet strikt gescheiden. Door volgende tools te gebruiken, verhoog je op verschillende terreinen zélf je energie.
Een studie van ISBW Opleiding & Training toont aan dat maar liefst 89 procent van de werknemers zijn eigen ambitie een ruime voldoende geeft.
Je collega's schuiven hun werk al te graag jouw richting uit. 'Nee', zeggen is dus de boodschap! Maar dat is toch niet zo makkelijk ... of wel?
Veel bedrijven bekronen hun personeel met titels als 'werknemer van de maand' of 'topverkoper', maar werkt dit wel zo motiverend als gedacht?
De verleidingen van koffie, e-mail, Whatsapp en games als Wordfeud slokken al gauw gemiddeld zo’n twee uur werktijd per dag op!
Mensen die hun zelfbeeld een stimulans willen geven, kopen daarvoor statusproducten. Een lager zelfbeeld kost dus geld, ook in je job!
Om je job goed te kunnen uitvoeren, ben je vaak afhankelijk van anderen. Maar hoe trek je iemands aandacht zonder dat je er te veel moeite voor moet doen?
Na een drukke werkweek toch de indruk hebben dat je maar weinig gedaan hebt. Herkenbaar? Welke zes zaken zijn absoluut nefast voor je productiviteit?
AG Insurance maakt dankbaar van het Top Employer-label gebruik om aan te tonen dat het saaie imago van de verzekeringssector onterecht is.
Volgens de carrièrewebsite Brazencareerist.com is succes op het werk niet altijd gunstig voor je carrière. De redenen?
Maar weinig bedrijven laten een siësta op het werk toe. Met de nodige verbeelding en de volgende trucs kan je misschien toch de nodige slaap inhalen.
Amerikaanse onderzoekers zijn aan de hand van een analyse van de National Health Interview Survey nagegaan welke werknemers het meest kunnen slapen ...
Iedere dag spoken er wel duizenden verschillende gedachten door je hoofd. Je kan het vergelijken met een mp3-speler of radio in je hoofd, die op een bepaalde zender is ingesteld. Maar heb je er al eens bij stilgestaan op welke zender je precies bent afgestemd? Wat voor soort gedachten je hebt?
Werkgevers schatten de huidige crisis rooskleuriger in dan werknemers. Dat blijkt uit een online onderzoek van het Nederlandse ISBW Opleiding & Training.
Regelmatig complimentjes ontvangen stimuleert het brein om ons werk te verbeteren op dezelfde manier als een financiële beloning. Dat blijkt uit onderzoek.
Volgens het boek 'The Wisdom of Failure' kunnen we gewoon leren uit andermans fouten, zonder dat we daarvoor zelf eerst blunders moeten ondergaan.
Uit onderzoek blijkt dat kale mannen als mannelijker, dominanter en in sommige gevallen zelfs als meer gezaghebbend worden beschouwd dan mannen mét haar.