Heb jij wat te zeggen op je werk?
“Een bedrijf is geen democratie”, zo hoor je weleens. Of ook: “Iemand moet de baas zijn.” Toch is inspraak wenselijk. Ann, Sandra en Boudewijn aan het woord!
Als je naar een vergadering gaat, wat moet je dan doen? Wees je vooral bewust dat non-verbale communicatie, vooral oogcontact, een belangrijke rol speelt tijdens meetings. Wij geven je verder ook nog een aantal tips hoe je efficiënt kan vergaderen. En wat je beter niet doet!
Het kan wel eens gebeuren dat je een vergadering moet leiden, maar hoe doe je dit goed? Hoe maak je een boeiende presentatie? Volg onze tips en zit geslaagd een vergadering voor...
“Een bedrijf is geen democratie”, zo hoor je weleens. Of ook: “Iemand moet de baas zijn.” Toch is inspraak wenselijk. Ann, Sandra en Boudewijn aan het woord!
Vele sprekers hebben moeite om een krachtige houding aan te nemen bij een presentatie. Daarom … deze tips om je lichaamstaal te laten spreken!
If you can’t feed a team with two pizzas, it’s too large. Het is die uitspraak die Accent inspiratie gaf. Maar waar zijn pizzaprojecten goed voor?
Een nieuwe manier van teamwork breekt verder door bij softwareontwikkeling en in bedrijven. Projecten worden kort opgevolgd en vormgegeven met de klant.
Weet je niet goed hoe je je moet gedragen tijdens een zakendiner? De regels van de etiquette gaan ook op tijdens zakenafspraken.
"If you can’t feed a team with two pizzas, it’s too large." Het is de uitspraak van de bekende Amazon-baas Jeff Bezos ...
Bedrijfsvergaderingen zijn belangrijk. Je kan er tonen wie je bent en wat je waard bent. Daarom 10 tips om de beste indruk achter te laten ...
Luisteren naar de medewerkers én hen actief laten participeren in het beleid. Bij Brunel in Mechelen blijft het niet bij loze woorden of een ideeënbus.
Het is in het belang van ieders gezondheid om meer te bewegen, ook tijdens de werkuren. Steve Jobs paste het al toe via wandelvergaderingen.
De trend rond topless meetings, vergaderen zonder laptop, kwam enkele jaren geleden overwaaien uit Silicon Valley. En het heeft zijn tweede adem gevonden.
Het zakendiner is een ritueel. En het Belgische bedrijfsleven beheerst dit maar al te goed. “Onze klant wil verrast worden, maar ook gezond eten", luidt het.
Zweten, trillen, rood worden, stotteren, hartkloppingen, de zenuwen staan op scherp want je moet een presentatie geven en je hebt spreekangst. Wat nu?
Breekt het angstzweet je uit als je het woord moet nemen voor een publiek? Raadpleeg dan het boek ‘Yes I can - Speechen als Obama’ van Carl Van de Velde.
Volgens een bevraging van rekruteringsbedrijf Accountemps is dinsdag - sinds jaar en dag - de meest productieve werkdag.
Moet je, om overtuigend over te komen op je volgende teammeeting of sollicitatiegesprek, dan wel snel of eerder traag spreken?
Open en flexibel werken, wordt steeds meer de norm. Maar wat als er geen vergaderzaal beschikbaar is en je je toch even wil afzonderen?
“Zullen we eens samenzitten om over dat probleem te spreken?” Opvallend: als we het over vergaderen hebben, hebben we het telkens over zitten.
Toegegeven, PowerPoint is nog steeds koning in presentatieland, maar dat neemt niet weg dat Prezi een gestage opmars maakt en daar zijn goeie redenen voor!
Accent Jobs werkt, samen met partners in België en India, volgens de scrum-methodologie, een specifieke manier van werken in kleine, zelfsturende teams.
Het jonge bedrijf Hallelujah! uit De Pinte biedt ‘geluk in een doos’ of 'wonderbrekingen' aan. Hoe pakken ze dat aan?