Creatieve baas is slechte baas
Creatieve mensen stoten moeilijk door tot de top, zo blijkt uit onderzoek aan de Cornell University (VS). Steve Jobs van Apple is dus een uitzondering.
Het is zoals met autorijden: ervaring krijg je met de jaren. Maar om het allemaal iets sneller te laten gaan, geeft Jobat je graag een heleboel tips om jezelf beter te ontwikkeling op het vlak van je carrière.
Hoe doe je iedereen luisteren? Hoe leer je speechen zoals Obama? Hoe blink jij uit in je job? Op welke manier kan jij je sterktes in de verf zetten? Welke vaardigheden maak jij je best eigen, en welke laat je beter achterwegen? Dit en tal van andere artikels helpen je al behoorlijk op weg om een goede carrièrevrouw- of man te worden.
Creatieve mensen stoten moeilijk door tot de top, zo blijkt uit onderzoek aan de Cornell University (VS). Steve Jobs van Apple is dus een uitzondering.
Veel goede ideeën kwamen tot stand in de verbeelding van uitvinders, wetenschappers, kunstenaars, ondernemers en tal van anderen. Dagdromen mag dus!
Luisteren naar je interne kritische stemmetje is de beste manier om helemaal niets gedaan te krijgen. Dat doe je dus beter niet! Wat wél lees je bij Jobat.
Geluk en succes gaan meestal hand in hand. Wie veel succes heeft, put daar veel voldoening en bijgevolg geluk uit. Daarom: 6 tips met garantie op succes!
Vrouwen netwerken niet graag. Bij mannen gaat het vanzelf. Met haar boek 'Meisjes die met Lego spelen' wil netwerkfenomeen An De Jonghe daar wat aan doen.
Het leven van een vrouw is het drukst op de leeftijd van 33 jaar, zo blijkt uit een onderzoek van e-mailprovider Hotmail.
Vrouwen die binnen hun relatie de belangrijkste kostwinner zijn, krijgen gemakkelijker te maken met een echtscheiding. Mogelijk spelen geblutste ego’s daarbij een rol.
Eerstgeborenen zijn over het algemeen verstandiger en neigen meer naar perfectionisme. Daar staat tegenover dat jongere broers of zussen doorgaans meer uitgaan en liever nieuwe dingen uitproberen.
Bijna één op drie vrouwen in de belangrijkste kostwinnaar van het gezin en verdient dus meer dan haar partner. Dat blijkt uit een Brits onderzoek van het modemagazine Grazia.
Slechts een derde van alle ondernemers is vrouw. Omdat vrouwen met zin voor initiatief duidelijk nood hebben aan rolmodellen, besloot Mieke Vandromme van vzw markant om tien markante vrouwelijke bedrijfsleiders te portretteren in een boek.
Vrouwelijke leidinggevenden blijven zeldzaam. En als ze leidinggeven, is dat doorgaans aan een team van vrouwen.
Wat hebben tv-maken en mode met elkaar gemeen? Meer dan je op het eerste gezicht zou denken, vindt Tom Lenaerts. Dus nam hij graag de taak van creatief begeleider voor de modehappening Vitrine 2010 op zich. "Het is niet omdat ik geen fluogele jasjes draag dat ik niet met mode bezig ben."
Driekwart van de vrouwen vindt dat ze minder carrièrekansen krijgen dan mannen. Ze worden op allerlei manieren gehinderd op weg naar de top.
Het is waarschijnlijk onmogelijk om een rangschikking te maken van creatieve mensen in België. Maar mocht dat toch kunnen, dan eindigt Guillaume Van der Stighelen daarin ongetwijfeld hoog. Hij is de creatieve leider van Duval Guillaume, een van de beste, meest vernieuwende en meest bekroonde reclamebureaus van ons land.
Popster Rihanna heeft een massa fans, geeft geweldige optredens en is daarbovenop ook nog een stijlicoon, maar of de zangeres 34.000 euro waard is om een uurtje haar gezicht te laten zien, daar valt over te discussiëren.
Werknemers komen door paperassen nauwelijks nog aan hun echte werk toe, vooral in de zorgsector.
Moeders en dochters … Massa’s tv-series gaan over deze complexe relatie. Hoe pak je het aan als je samen zaken doet, of blijf je professioneel beter zo ver mogelijk uit elkaars buurt?
Eind vorig jaar lanceerde Eén-presentatrice Evy Gruyaert haar juwelencollectie ‘Malice in Wonderland’. Zowel het ontwerpen als de zakelijke kant heeft ze volledig zelf in handen.
Het World Economic Forum (WEF) luidt de alarmbel: het bedrijfsleven doet veel te weinig om de gelijkheid tussen mannen en vrouwen te bevorderen.
Het idee dat onze bedrijven vrouwvriendelijk zijn, is een mythe. De ongelijkheid blijft.