11 tips voor dertigers: hoe omgaan met je quarterlifecrisis?
Door de vele succesverhalen van anderen denken veel twintigers en dertigers dat hun eigen leven te saai is. Hoe kan je daarmee omgaan?
Het is zoals met autorijden: ervaring krijg je met de jaren. Maar om het allemaal iets sneller te laten gaan, geeft Jobat je graag een heleboel tips om jezelf beter te ontwikkeling op het vlak van je carrière.
Hoe doe je iedereen luisteren? Hoe leer je speechen zoals Obama? Hoe blink jij uit in je job? Op welke manier kan jij je sterktes in de verf zetten? Welke vaardigheden maak jij je best eigen, en welke laat je beter achterwegen? Dit en tal van andere artikels helpen je al behoorlijk op weg om een goede carrièrevrouw- of man te worden.
Door de vele succesverhalen van anderen denken veel twintigers en dertigers dat hun eigen leven te saai is. Hoe kan je daarmee omgaan?
Het bruiste bij Steria Benelux het voorbije jaar van de nieuwe ideeën. Dat was het gevolg van de Innovation Challenge, een idee van ceo Bart Denoodt.
De meeste mensen zijn geen geboren gokkers en nemen liever geen risico's. Maar af en toe openstaan voor het onbekende kan wonderen doen voor je carrière …
Om medewerkers betrokken én tevreden te houden, doen werkgevers er ook goed aan om aan de volgende vijf belangrijke voorwaarden tegemoet te komen …
Wil je je hele leven bij je huidige werkgever werken? Vind je dat die goed bezig is? Het zijn vragen die vaker opduiken, ervaart Thierry Cattoir.
Sollicitanten die weten wat ze willen, dat uitstralen én communiceren, hebben meer kans op een job. “Zo’n sterk merk zijn kan je leren.” Hoe pak je het aan?
De beste werknemer krijgt niet altijd de mooiste promotie. Soms is dat pech, maar soms heeft het ook te maken met presentatie, met wat je uitstraalt.
Als je vooruit wil in je job, dan kan je maar beter regelmatig polsen naar je verbeterpunten. Deze vragen kunnen je carrière maken of kraken ...
Op tijd komen, is een vaardigheid. En vaardigheden kan je leren. Tien tips om altijd op tijd te zijn ...
Als je niet kan delegeren, dan is een leidersrol niet voor jou weggelegd. Om het te schoppen tot leidinggevende moet je een nieuwe 'ik' creëren.
Het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes maakte een overzicht van de machtigste mama's van het moment.
Steeds meer bedrijven schakelen games in om hun medewerkers te motiveren en consumenten aan te trekken. Dat blijkt uit het magazine Deloitte Review.
Assertief zijn betekent opkomen voor jezelf zonder de gevoelens en de belangen van een ander uit het oog te verliezen. En dat kan je leren.
Wie een creatieve job uitoefent, doet er goed aan om zijn perfectionistisch denken uit te schakelen. Alleen zo kan men de beste resultaten bereiken.
We moeten allemaal langer werken. Welke andere reden heb je nog nodig om eerst je horizon te verruimen vooraleer je wil doorstoten op de carrièreladder?
Het vertrouwde en bekende geeft een veilig gevoel, wat maakt dat we risico's uit de weg gaan. Zo houden we onszelf klein. Kleiner dan we zijn.
Wie op zoek is naar een job, moet zichzelf promoten. Maar het is een dunne lijn, je mag ook niet vervelend of te agressief overkomen ...
Wie in zijn job zijn talent kwijt kan, zal minder vlug een andere baan zoeken. Maar ... “het is niet omdat je iets goed kunt, dat je het ook graag doet”.
Wie verschillende talen beheerst, heeft meestal een streepje voor. Maar de ene taal ligt ons natuurlijk makkelijker om aan te leren dan de andere ...
Stel dat je ervan overtuigd bent dat er een leidinggevende in je zit. Bij Volvo Group kan je die ambitie uiten via dialoog met je manager.