Zakelijke etiquette: 19 gouden regels
Weet je niet goed hoe je je moet gedragen tijdens een zakendiner? De regels van de etiquette gaan ook op tijdens zakenafspraken.
Het is zoals met autorijden: ervaring krijg je met de jaren. Maar om het allemaal iets sneller te laten gaan, geeft Jobat je graag een heleboel tips om jezelf beter te ontwikkeling op het vlak van je carrière.
Hoe doe je iedereen luisteren? Hoe leer je speechen zoals Obama? Hoe blink jij uit in je job? Op welke manier kan jij je sterktes in de verf zetten? Welke vaardigheden maak jij je best eigen, en welke laat je beter achterwegen? Dit en tal van andere artikels helpen je al behoorlijk op weg om een goede carrièrevrouw- of man te worden.
Weet je niet goed hoe je je moet gedragen tijdens een zakendiner? De regels van de etiquette gaan ook op tijdens zakenafspraken.
Beantwoordt jouw job niet aan je verwachtingen of kun je maar moeilijk dat ei kwijt op het werk? Hierbij zes praktische tips om je job boeiend te houden.
Je baas komt geregeld op het laatste moment met extra taken op de proppen. Je durft geen “nee” zeggen en ergert je aan zijn onredelijke eisen. Herkenbaar?
Bedrijven doen er goed aan om te investeren in talentmanagement. Veel bedrijven hebben het moeilijk om de juiste persoon op de juiste plaats te krijgen.
Nam je als kind steevast de middenplek op de achterbank in, dan zou je volgens Skoda wel eens op de goede weg naar succes kunnen zijn.
Wie wil er nu niet geliefd worden door z’n baas? Dat hangt af van hoe je het aanpakt. Deze zeven manier maken van jou een onmisbare werknemer.
Wereldleiders, bedrijfsleiders, teamleiders ... kernwoord: leiders. Wat hebben ze gemeen? De meesten zijn alfa’s.
Wat gebeurt er als je een groepje zestienjarige anderstalige nieuwkomers samenzet met leeftijdsgenoten uit een Steinerschool?
Zelfs de meest succesvolle mensen hebben er vaak een hele weg opzitten. Hier vertellen ze wat ze graag hadden willen weten vóór ze 22 werden ...
Naast het lezen van boeken of surfen op internet is er ook een andere manier om je voor te bereiden op je volgende sollicitatiegesprek: een bordspel.
Moet je binnenkort een presentatie geven en breekt het angstzweet je al uit? Geen paniek. Hier 5 tips én een video ...
Bedrijfsvergaderingen zijn belangrijk. Je kan er tonen wie je bent en wat je waard bent. Daarom 10 tips om de beste indruk achter te laten ...
“In een doorsnee West-Vlaams bedrijf luidt de dresscode nog steeds vaker ‘discreet’ dan elders”, zegt stylecoach en personal shopper Marian Denolf.
Van laborant en dj bij Joe FM tot hoteluitbaters: dat is in een notendop de opvallende carrièreswitch die Yannick Meersman en Laurens Pays maakten.
Tom Leemans, een Vlaamse veertiger, staat aan het hoofd van Mars Chocolate in Frankrijk. Carrièretips van een Belgische ceo in Frankrijk.
Werknemers die op een kruispunt staan in hun carrière kunnen loopbaanbegeleiding inschakelen om zich te oriënteren. Maar wat met zelfstandigen?
Wie de ambitie heeft om telkens een stapje hoger te gaan in zijn carrière, kan niet voorbij aan de extra opleiding die na de werkuren aangeboden wordt.
Een manier om je carrièrekansen exponentieel te verhogen, zijn de MBA-programma’s die via universiteiten en business schools worden aangeboden.
Is het gedaan met het jaarlijkse evaluatiegesprek? Wat is dan het alternatief? JBC kwam met een positief en vernieuwend systeem op de proppen.
“Doe nooit zaken met kennissen” of “Lieg nooit, overdrijf altijd”. We zetten 30 opvallende ongeschreven management- en kantoorregels op een rijtje.