Let op: ‘accidental managers’ komen steeds vaker voor
Er zijn steeds meer ‘accidental managers’: medewerkers die min of meer in stilte zijn gepromoveerd, maar daar helemaal niet goed op werden voorbereid...
Het is zoals met autorijden: ervaring krijg je met de jaren. Maar om het allemaal iets sneller te laten gaan, geeft Jobat je graag een heleboel tips om jezelf beter te ontwikkeling op het vlak van je carrière.
Hoe doe je iedereen luisteren? Hoe leer je speechen zoals Obama? Hoe blink jij uit in je job? Op welke manier kan jij je sterktes in de verf zetten? Welke vaardigheden maak jij je best eigen, en welke laat je beter achterwegen? Dit en tal van andere artikels helpen je al behoorlijk op weg om een goede carrièrevrouw- of man te worden.
Er zijn steeds meer ‘accidental managers’: medewerkers die min of meer in stilte zijn gepromoveerd, maar daar helemaal niet goed op werden voorbereid...
Wat zijn de pijn- en werkpunten rond werken in de zorg?
De eerste voorwaarde om minder stress te ervaren is ... zelfzorg. Daarom: 5 tips als eerste stap naar meer zorg én respect voor jezelf.
Voelt het aan alsof je ter plaatse blijft trappelen en niet meer kunt groeien in je job? Indien ja, dan is de kans groot dat je carrière op een plateau zit.
Johan D’Haeseleer, timemanagementcoach, heeft een methodiek ontwikkeld om meer controle over je werk te krijgen. 8 praktische tips om tijd te winnen!
Tijdens de werkuren betaald verlof krijgen om je bij te scholen of om een opleiding te volgen: onder bepaalde voorwaarden kan het.
Je bent charismatisch, charmant en slim. Maar je bazen of collega’s merken het niet? Geen nood: dankzij Jobat ben je morgen al de held van je bedrijf.
Maar al te vaak komen er onverwachte zaken op je af die maken dat jouw focus onder druk komt te staan. De oplossing?
Wat voor topsporters en sollicitanten vaak geldt, is zeker ook het devies in het leger: de dapperste soldaten komen het verst. Deze richtlijnen uit hun militaire opleiding staan daarbij centraal.
De ideale oplossing voor ‘shitjobs’ die elke werknemer heeft is een wekelijks ‘shituur’. Tijdens dit uur geldt er maar een regel: ‘ik doe het nu!’.
Met een beetje organisatie krijg je veel meer werk gedaan. 5 tips van Kluwer-‘timetrainer’ Catherine Schoesetters om je tijd slim te beheren.
Diversiteit op het werk is een meerwaarde. Maar het kan ook uitdagend zijn om om te gaan met cultuurverschillen onder collega’s. Lees je in met deze tips!
Er zijn een aantal vuistregels die je slaagkansen kunnen vergroten om in een discussie tot een aanvaardbaar compromis te komen.
De belangrijkste vaardigheid voor kantoorwerkers in de huidige tijd is time management. Want iedereen heeft dagelijks exact 24 uur te besteden...
Een leven lang met volle goesting en overtuiging voor dezelfde werkgever werken: het is niet iedereen gegeven...
Veel mensen werken niet zo efficiënt als ze zelf zouden willen. En daar zijn goede redenen voor. Lees zelf maar ...
In vele organisaties blijft de kost van een gebrek aan zelfvertrouwen of assertiviteit ongezien. Wat kan je doen om je faalangst te overwinnen?
Wat is de belangrijkste vaardigheid die de meeste werknemers missen bij hun leidinggevenden?
Wat hebben Michelle Obama, Bill Gates en Richard Branson met elkaar gemeen? Ze doen allemaal aan timeboxing!
Hoe werk je zo efficiënt mogelijk je taken af, zonder in te boeten op kwaliteit? Dat leggen we hier haarfijn aan je uit.