8 manieren om 'dank je' te zeggen
Hoe bedank je iemand op gepaste wijze? Hoe zeg je 'dank je' tegen een collega, je baas, een vriend/vriendin? De volgende 8 tips kunnen misschien helpen ...
Je geluk maak je in de eerste plaats zelf. Een handje toesteken, kan dus nooit kwaad. Op deze pagina’s vind je alles over gelukkig zijn op het werk. Tips & tricks, te mijden ergernissen, suggesties en ideeën om je werkdag op te vrolijken en er op het werk het beste van te maken.
Hoe overleef je trouwens een job die je haat? En hoe ga je om met ruzie op kantoor? Je geluk vind je op deze pagina!
Hoe bedank je iemand op gepaste wijze? Hoe zeg je 'dank je' tegen een collega, je baas, een vriend/vriendin? De volgende 8 tips kunnen misschien helpen ...
Een stapje hogerop is altijd goed nieuws, toch? Het is inderdaad een hele eer. Maar misschien is het niet voor iedereen weggelegd. En ook niet op elk moment.
Wat als je professionele relatie plots overgaat in een liefdesrelatie? Hoe ga je ermee om en hoe behoud je een goede relatie met de rest van je collega’s?
Zelfs de beste en leukste jobs kunnen naar een burn-out leiden. Hoe harder je werkt en hoe gemotiveerder je bent om te slagen, hoe meer kans je creëert.
Goede voornemens volhouden is geen gemakkelijke taak. Deze 14 eenvoudige tips houden je energievol en gefocust op je doelen.
Ruim 1 op de 4 werknemers geeft aan zich niet altijd veilig te voelen bij hun leidinggevende. Hoe ziet de ideale baas eruit?
35% van de Vlamingen verveelt zich naar verluidt wel eens op het werk...
Onze werkritmes en -ruimtes zijn over de jaren heen flink door elkaar geschud. Welke werktrends komen er in 2024 nog op ons af?
Heb jij ook een hekel aan maandagen? Je bent echt niet de enige. Maar geen nood: wij helpen je om wel uit te kijken naar maandagen.
Op het werk kan een bureau er door het plaatsen van persoonlijke spullen redelijk “huiselijk” uitzien. Onnodige rommel of een slimme zet?
Diverse studies wijzen op de positieve invloed van humor op de werkvloer. Al bestaan er ook enkele risico’s...
Op emoties hebben we weinig vat, maar ze hebben wel veel invloed op onze werkzaamheden. Hoe ga je daar best mee om?
Het binnenbrengen van positieve psychologie heeft een gunstige impact op de cultuur van een bedrijf. En deze 5 domeinen zijn daarbij cruciaal.
Een leidinggevende met wie het niet klikt, blijkt vaak een afknapper. Al is het makkelijker gezegd dan gedaan want bij leidinggeven komt wel wat kijken.
Een opvallend goed voornemen van werknemers: het plan om in 2024 van job te veranderen. De cijfers...
Een job die nauw aansluit bij je passies en talenten. Griet en Feline vonden zo’n job bij de Vlaamse overheid.
Sommige werktrends spelen eerder op de achtergrond. Ze vallen minder op, ook omdat werknemers of organisaties dat soms liefst zo willen houden...
Vriendschappen op het werk zijn een groot vraagstuk voor beginnende werknemers. Hoe ga je om met je collega’s en waar trek je de grens?
Hoor jij bij de helft van de Vlaamse werknemers die aan het einde van het jaar met een klein eindejaarscadeautje naar huis gaat?
Heb je het zo hard gehad met je job dat je met slaande deuren bent vertrokken? Je gedrag hoeft niet per se een negatieve impact te hebben op je carrière...