Kantoorplakkers, opgelet! 3 tips
Kantoorplakkers, die veel overuren presteren, zijn in de praktijk veel minder productief omdat zij zich te weinig bezighouden met persoonlijke zaken.
Je geluk maak je in de eerste plaats zelf. Een handje toesteken, kan dus nooit kwaad. Op deze pagina’s vind je alles over gelukkig zijn op het werk. Tips & tricks, te mijden ergernissen, suggesties en ideeën om je werkdag op te vrolijken en er op het werk het beste van te maken.
Hoe overleef je trouwens een job die je haat? En hoe ga je om met ruzie op kantoor? Je geluk vind je op deze pagina!
Kantoorplakkers, die veel overuren presteren, zijn in de praktijk veel minder productief omdat zij zich te weinig bezighouden met persoonlijke zaken.
Om weer controle over je werk te krijgen is het cruciaal om keuzes te maken. De EFFECT- methode van Time Management Company helpt je hierbij ...
Werkplekaanbieder Regus vroeg aan 250 Belgische kantoorwerkers wat hen het meest stoort. Onder meer afspraken niet nakomen behoort tot de ergernissen.
Uit cijfers die de Nederlandse 'Stichting Burnout' op haar website aanhaalt, blijkt dat men bij een burn-out gemiddeld 189 dagen thuisblijft.
Zou je maar al te graag zelfverzekerd overkomen tijdens een vergadering of presentatie, ook al ben je onzeker? De volgende tips kunnen misschien wel helpen.
6 negatieve dingen die onzekere personen vaak denken en wat ze hieraan kunnen veranderen …
Meer dan zes op de tien Britse werknemers zijn gelukkig in hun job, 19 procent geeft zelfs toe van zijn werk te houden. Dat blijkt uit een nieuwe studie.
Stress? Wacht jij ook altijd tot het te laat is en je echte klachten krijgt? Wij geven je alvast enkele tips om sneller oude patronen te doorbreken.
Wat kan je doen om geen ontevreden werknemer te worden? Of beter nog: hoe kan je je eigen ontevredenheid ombuigen? We vroegen het aan coach Inge Ketels …
In plaats van op het werk te dagdromen over zaken die nooit zullen gebeuren, kan je die tijd beter gebruiken om gelukkiger te worden. Enkele simpele tips!
Een beetje groen op kantoor kan wonderen doen. Zo blijkt dat kantoorplanten het welzijn van werknemers met 47 procent kunnen doen toenemen.
Slechts 14 procent van de Amerikaanse werknemers heeft naar eigen zeggen de perfecte job. Meer dan de helft overweegt een carrièreswitch, zo blijkt.
Nieuw Australisch onderzoek aan dat een goede job wel degelijk een positief effect kan hebben op het gezinsleven.
Nogal wat professionals kampen met een flinke dosis negativiteit om zich heen en hebben het moeilijk om hiermee om te gaan. Daarom deze 5 stappen!
Een gebrek aan steun van de manager is een belangrijke factor in de daling van het engagement van werknemers op de werkplek. Dat blijkt uit een survey.
Het engagement van werknemers wordt in grotere mate beïnvloed door een niet-financiële beloning dan door het salaris en andere voordelen!
Sommige opvattingen over succes zijn nu eenmaal verkeerd en helpen je niet echt vooruit. Belangrijk is om deze te herkennen en het anders aan te pakken.
In de ene job krijg je het al harder te verduren dan in de andere. Welke werknemers krijgen regelmatig (onterechte) kritiek te slikken?
Laat de volgende dagelijkse (slechte) gewoontes achterwege en niet alleen je productiviteit, maar ook je geluk zal meteen toenemen.
Er bestaan verschillende manieren waarop werknemers op het werk het leven van hun collega's zuur maken. Dé zes verschillende types pestkoppen op het werk?