Iedereen wint bij betere balans werk en privé
Werknemers die zich door hun werkgever gesteund voelen bij het zoeken naar de ideale balans tussen werk en privé zetten zich meer in.
Je geluk maak je in de eerste plaats zelf. Een handje toesteken, kan dus nooit kwaad. Op deze pagina’s vind je alles over gelukkig zijn op het werk. Tips & tricks, te mijden ergernissen, suggesties en ideeën om je werkdag op te vrolijken en er op het werk het beste van te maken.
Hoe overleef je trouwens een job die je haat? En hoe ga je om met ruzie op kantoor? Je geluk vind je op deze pagina!
Werknemers die zich door hun werkgever gesteund voelen bij het zoeken naar de ideale balans tussen werk en privé zetten zich meer in.
Gaan we binnenkort elke gezondheidsparameter kunnen meten? Zoals het er nu naar uitziet zal je zelfs je stressniveau in kaart kunnen brengen ...
Hierbij 5 uitspraken die je ooit gehoord hebt en voor waar aannam waardoor een gezond evenwicht soms ver te zoeken is. Stress-alarm!
Hoe meer mogelijkheden, hoe moeilijker om te kiezen voor de echte prioriteiten. Met deze 9 tips lukt dit wel.
De truc is simpel: eens gek doen! Het verandert direct je gemoedstoestand, met meer productiviteit als gevolg.
Ria Van Den Heuvel, directeur van ZitStil, wil dat werknemers en werkgevers anders omgaan met ADHD op de werkvloer.
Geen wilde dieren, extreme sporten of duizelingwekkende stunts in dit GoPro-filmpje. Deze man koos voor een andere intense situatie: zijn saaie job.
Een collega die je helpt? De kans is groot dat hij je ziet als iemand die hem hoger op de ladder kan helpen. Ben je daar niet toe in staat? Oei ...
Zakenreizen zijn veel minder vrouwvriendelijk dan vaak wordt gedacht. Vrouwelijke medewerkers ondervinden veel meer ongemakken dan hun mannelijke collega’s.
Is het geen te hoge werkdruk die je plezier in je job doodt, dan is het een te lage werkdruk of een gebrek aan uitdaging je motivatie kelderen.
Aan de fysieke veiligheid van de werkomgeving wordt meestal wel gedacht, maar wie houdt er de psychische veiligheid van de werknemers in de gaten?
Je hebt zo van die momenten op je werk dat de emmer overloopt en je gewoon wil opstappen. Voor je dat doet, neem even deze 5 dingen in overweging …
Het management van deze nieuwssite dacht waarschijnlijk dat ze hun personeel een plezier deden met een gloednieuw kantoor. Niets bleek minder waar...
Leidinggevenden beoordelen hun medewerkers slecht, zelfs fout. Dat zegt CIPD, een Britse beroepsvereniging van hr-professionals. De oplossing?
Ook met autisme kan je een volwaardig jobtraject afleggen. Vallen en opstaan maken er weliswaar deel van uit, maar dat geeft de inspanning meer glans.
Meer en meer mensen verkiezen ‘divers’ leiderschap, maar waar komt die voorkeur voor meer vrouwelijke leiders plots vandaan?
Kantoorgebouwen die momenteel in de steigers staan houden rekening met elk type werknemer. Want niet iedereen werkt graag permanent op dezelfde locatie ...
De meeste bedrijven hebben een alcohol- en drugsbeleid, of zijn van plan daar werk van te maken. Waar het misloopt, is bij de uitvoering.
Tijdens de dag raken we vaak snel afgeleid. Hoe kort ook, het verspilt onze kostbare tijd. Dus hoe benut je zo’n – anders verspilde – minuut nu best?
Een burn-out helemaal vermijden kun je nooit, maar je kunt er wel voor kiezen om je stresspeil te verlagen en op tijd in te grijpen. Hoe?