Hou je job boeiend: 6 tips
Beantwoordt jouw job niet aan je verwachtingen of kun je maar moeilijk dat ei kwijt op het werk? Hierbij zes praktische tips om je job boeiend te houden.
Je geluk maak je in de eerste plaats zelf. Een handje toesteken, kan dus nooit kwaad. Op deze pagina’s vind je alles over gelukkig zijn op het werk. Tips & tricks, te mijden ergernissen, suggesties en ideeën om je werkdag op te vrolijken en er op het werk het beste van te maken.
Hoe overleef je trouwens een job die je haat? En hoe ga je om met ruzie op kantoor? Je geluk vind je op deze pagina!
Beantwoordt jouw job niet aan je verwachtingen of kun je maar moeilijk dat ei kwijt op het werk? Hierbij zes praktische tips om je job boeiend te houden.
Je baas komt geregeld op het laatste moment met extra taken op de proppen. Je durft geen “nee” zeggen en ergert je aan zijn onredelijke eisen. Herkenbaar?
Daar zijn enkele redenen voor, zo blijkt. De bijzonderste is weliswaar dat Nederlandse werknemers het meest zichzelf kunnen zijn op de werkvloer.
Ben je gelukkig op je werk? Uit een onderzoek van Robert Half blijkt dat slechts 62% van de Belgische werknemers echt gelukkig is op het werk.
Huisdieren meenemen naar het werk heeft alleen maar voordelen. Het is goed voor de gezondheid, ze verbeteren de sfeer en verlichten de werkdruk.
Het aantal langdurig zieken neemt ieder jaar structureel toe. Psychische problemen en spier- en gewrichtsklachten zijn de belangrijkste oorzaken.
De medewerkers van dit marketingbedrijf in Manchester worden op een toch wel erg spectaculaire wijze beloond voor hun hard labeur.
Bedrijven die maar niet kunnen zwijgen over de happiness van hun medewerkers, maar in de praktijk alleen naar productiviteit kijken: ze bestaan.
Geen tijd om na een lange werkdag naar de yogales te gaan? Hoeft niet! Je kunt ook tijdens de werkuren enkele oefeningen doen.
Succes behaal je door teamwork. Een groep mensen die samenwerken aan een resultaat in plaats van persoonlijk succes.
Een goede band met collega’s, een werkgever die luistert en voldoende tijd, dat zijn de voornaamste eisen van toekomstige verpleegkundigen.
Op een festival zijn er ook mensen die moeten werken. Tof zo backstage rondlopen, maar niet elke job is even leuk om doen.
Huisdieren meenemen naar het werk is goed voor de gezondheid. Ze verbeteren de sfeer en verlichten de werkdruk.
Zelfs de meest succesvolle mensen hebben er vaak een hele weg opzitten. Hier vertellen ze wat ze graag hadden willen weten vóór ze 22 werden ...
Ben je stapelverliefd op je partner maar heb je een drukke job? Al eerder bleek dat je job ervoor zorgt of je al dan niet zal scheiden.
In 2018 gaat een nieuwe wet van kracht die werkgevers verplicht om transparantie te bieden in gegevens die zij van hun werknemers doorgeven aan derden.
Hoewel burn-out één van de meest besproken thema’s in de media is, blijft het vaak akelig stil op de werkvloer. Hoog tijd dus om het taboe te doorbreken!
Voor VIO Interim zijn positiviteit en geluk op de werkvloer essentieel. De HR-managers zijn geluksverantwoordelijken, uitzendkrachten komen er op de koffie.
Tijds- en plaatsonafhankelijk werken, is de laatste jaren in opmars. Tijd om poolshoogte te nemen en na te gaan of het ook echt werkt.
Luisteren naar de medewerkers én hen actief laten participeren in het beleid. Bij Brunel in Mechelen blijft het niet bij loze woorden of een ideeënbus.