Hoe je als introvert toch een uitstekende leider kan zijn
Stille mensen voldoen niet aan het ideale plaatje van de uitgesproken, aanwezige werknemer. Toch kunnen ook zij stappen vooruit maken in hun carrière!
Het is een probleem dat veel mensen bekend in de oren klinkt: je job is oké maar je baas is onuitstaanbaar. Wat kan je hieraan doen? En wat moet je doen als je baas wil dat je altijd bereikbaar bent? Vind hier alles over omgaan met je baas.
Je bent baas geworden? Proficiat! Wij geven je enkele tips van wat je wel en niet moet doen. Of weet je liever welk type baas jij bent? Vind hier alles over baas worden…
Stille mensen voldoen niet aan het ideale plaatje van de uitgesproken, aanwezige werknemer. Toch kunnen ook zij stappen vooruit maken in hun carrière!
Hoe regel je als manager de afspraken rond thuiswerk in je team? We staken ons licht op bij Jeroen De Ruysscher van waterzuiveraar Aquafin.
Niemand is perfect, ook je baas niet. Er bestaan zes typen bazen en elk hebben ze hun eigen handleiding…
Aandacht voor de wettelijke aspecten van telewerk is er al. “Maar wie thuiswerk structureel invoert, moet ook aan het welzijn van medewerkers denken.”
Heb je geen vertrouwen in je baas? Voel jij je een lijder onder zijn/haar leiderschap? Of geloof je niet in het project dat je voor hem/haar uitvoert? Met deze tips hou je het vol!
Je werk kan soms de meest heftige emoties opwekken. Dan is de 20 minuten-regel dé oplossing. En het helpt je ook om minder te snoepen!
Hoe ga je om met een baas of manager die wel van een andere planeet lijkt te komen? Is jouw baas: rood, blauw, geel of groen?
Het laatste wat je wilt is ’s avonds laat of in het weekend opgebeld worden door je baas, je collega of een klant. Maar niet iedereen is het daarmee eens.
Sommige teams op kantoor zijn een ware vriendengroep, andere teams staan elkaar naar het leven. In welk team werk jij?
Wil je je goed voelen in je job? Dan speelt je manager of chef daar een belangrijke rol in.
Volgens Richard Maun, auteur van het boek ‘My Boss is a B@$T@*D’, komen 4 types van bazen voor, elk met hun eigen kleine kantjes.
Is jouw baas ook verliefd op zichzelf en zijn glansprestaties? Hoe ga je als werknemer best om met zo’n aparte persoonlijkheid?
Aan de hand van deze vijf tips zorg jij ervoor dat je noodzakelijk bent voor het goed functioneren van de organisatie ...
Weet jouw baas je te vinden wanneer er extra werk verzet moet worden? En heb je daar vaak geen tijd voor? Enkele tips om subtiel 'nee' te zeggen.
Organisaties die vóór de wereldwijde financiële crisis in 2008 geleid werden door meer hebzuchtige CEO's kregen daarna te maken met ernstigere gevolgen...
Het is de vraag van 1 miljoen: wat maakt een organisatie een geweldige ‘plek’ om te (gaan) werken? Terwijl andere gewoon een werkgever blijven...
Er zijn mensen die je carrière saboteren en er zijn mensen die je carrière net dat extra duwtje in de rug geven. Laten we focussen op die laatste.
Gezonde en gelukkige medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal voor een organisatie. Ziehier de pijlers voor een proactief wellbeingbeleid.
Sommigen hebben zich leiders getoond, anderen staken zich angstvallig weg. Organisatiespecialist Nele Verrezen onderzocht de effecten van de coronacrisis.
Zie jij je baas als een leider of eerder als een lijder? Doe de test met onze checklist en ontdek of jouw baas écht een goede baas is!