Vloeken is meest irritante kantoorgedrag
Vloeken is het meest irritante kantoorgedrag dat iemand kan vertonen. Dat blijkt uit een onderzoek naar bedrijfsetiquette van de Australische kantoorverhuurder Servcorp.
Volgens een internationale studie van headsetproducent Jabra bij 11.906 werknemers uit 12 verschillende landen vinden de meeste werknemers dat open kantoorlandschappen lawaaierig zijn, afleidend werken en de productiviteit dwarsbomen.
Ongeveer de helft van de respondenten gaf zelfs toe regelmatig gebruik te maken van rustige vergaderzalen, of van thuis uit te werken om aan de storende drukte van het open kantoor te kunnen ontsnappen.
"Werken in een open kantoor is een geweldige manier om teamwork, creativiteit en het delen van informatie te verbeteren. Toch moeten organisaties ervoor zorgen dat de productiviteit van werknemers er niet onder komt te lijden", aldus Soren Schoennemann, managing director voor Jabra Australië en Nieuw-Zeeland.
(nm) – Bron: Lifehacker.com
17 juni 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Vloeken is het meest irritante kantoorgedrag dat iemand kan vertonen. Dat blijkt uit een onderzoek naar bedrijfsetiquette van de Australische kantoorverhuurder Servcorp.
De Belgische werknemer brengt gemiddeld zo’n 1.570 uren door op het werk, dus dan kan het er maar beter aangenaam toeven zijn. De grootste ergernissen?
Thuiswerken brengt voor vele werknemers voordelen met zich mee. Toch kan het soms ook schadelijk zijn voor je carrière als je niet altijd op het werk bent.
Hoewel thuiswerkers niet in de file moeten staan en langer kunnen slapen, blijkt dat 72 procent van de werknemers nog steeds het liefst op kantoor werkt.
Enkele tips voor werkgevers om het lawaaierige kantoor van hun werknemers toch nog zo aangenaam én rustgevend mogelijk te maken.
Eger jij je steeds meer aan je slordige collega's? Dan wordt het hoog tijd om subtiel te laten weten aan die vuilaards dat het zo niet langer kan …
Veel bedrijven stappen over naar zogenaamde landschaps- of open kantoren. Zo’n onpersoonlijke werkplek is echter funest voor de tevredenheid en efficiëntie.
We spraken met Maxime Dôme over zijn dag als coach van Standard Femina en onderdompeling in de wereld van het professionele vrouwenvoetbal.
Van zij die een jaar geleden aan het werk waren, heeft bijna iedereen nu nog een job. Maar bij tijdelijke jobs is dit één jaar later 7 op de 10.