Stop met deze woorden te gebruiken in je e-mails
Weet jij hoe je klinkt in een e-mail? Zonder gezichtsuitdrukkingen en stemtoon is het niet altijd even gemakkelijk om de juiste boodschap over te brengen.
Dat wordt zwoegen om alles op tijd klaar te krijgen, voor je vertrekt. Niet meteen de ideale start voor een ontspannende break …
Het kan gelukkig ook anders. Hierbij een doeltreffende manier om in 4 stappen met een lege inbox en zonder stress op vakantie te vertrekken.
Ga door je inbox en bepaal van elke mail wat je ermee doet: uitvoeren, delegeren, deleten of inplannen.
Als je dit proces doorloopt zijn alle mails uit je inbox ofwel behandeld, ingepland voor later, gearchiveerd of verwijderd. Bekijk ook onderstaande video over hoe je dit precies aanpakt.
Stop enkele dagen voordat je vakantie begint met het versturen van e-mailberichten die niet dringend zijn. Stuur geen mails die kunnen wachten tot na de zomervakantie. Je wil immers ook bij je terugkeer een overvolle mailbox en minder mail ontvangen bereik je door minder mail te versturen.
Zorg dat je goede afspraken maakt met de collega’s die tijdens jouw afwezigheid de werkzaamheden overnemen. Zorg dat belangrijke zaken bij collega’s bekend zijn, zodat zij deze kunnen oppakken tijdens je vakantie. Deze afspraken zet je in je ‘out of office’ reply: wanneer je terug bent en wie men kan contacteren tijdens je afwezigheid.
Bij het instellen van je ‘out of office’, gun je je best een extra dag. Geen extra dag vakantie, maar een extra dag om je een weg te banen door de stortvloed aan mails, die zijn binnengekomen tijdens je afwezigheid. Tijdens deze dag komt er niets nieuws binnen, omdat iedereen denkt dat je pas morgen opnieuw paraat bent.
Zo kan je met een mooie lei opnieuw starten. Met dat gevoel in het achterhoofd, vertrek je gegarandeerd veel rustiger met vakantie.
Daarnaast tovert de aanblik van een lege inbox zeker een stralende glimlach op je lippen. De vakantie kan met gerust gemoed beginnen.
(lb) - Meer info: www.expertacademy.be
19 augustus 2015Weet jij hoe je klinkt in een e-mail? Zonder gezichtsuitdrukkingen en stemtoon is het niet altijd even gemakkelijk om de juiste boodschap over te brengen.
Hebben werknemers het recht om onbereikbaar te zijn? In Frankrijk wel. Daar is het verboden om na 18 uur nog werkmails te versturen naar medewerkers.
Veel mensen vinden het moeilijk om af te kicken van hun job. En toch is dat nodig als je echt meerwaarde wil halen uit je vakantie en écht wil ontspannen.
Wellicht ontvang ook jij heel wat interne e-mails per dag. Hoe kan je dat aantal doen dalen? Kan jouw bedrijf zonder interne e-mail en hoe pak je dit aan?
Werknemers verliezen bijna een derde van hun werkweek door hun e-mails te bekijken en te beantwoorden. Dat blijkt uit onderzoek van McKinsey & Company.
De volgende zeven tips kunnen je helpen om van die vervelende internetverslaving af te geraken … Hoog tijd voor een digitale detox!
De voorbije 5 jaar is het gemiddeld aantal extralegale voordelen met 10,5% toegenomen. Al is er een groot verschil in functie en statuut.
Headsets of hoofdtelefoons zijn de nieuwe smartphones: we nemen ze overal mee naartoe, ze worden steeds geavanceerder én ze mogen ook wat kosten.
Je hebt gesolliciteerd voor die ene job maar ze hebben niet voor jouw kandidatuur gekozen. En dan zijn er twee mogelijke foute reacties.