De 7 irritantste e-mailgewoontes
E-mail is niet meer weg te denken, hoewel het je serieus op de heupen kan werken. Zeven gewoontes zijn ronduit ergerlijk.
Daar komt bij dat de helft van de werknemers stress ondervinden omdat ze niet al hun e-mails tijdig kunnen beantwoorden. Dat alles blijkt uit een onderzoek van het computerbedrijf IBM.
Nog eens de helft van de werknemers zegt constant op allerlei e-mails te moeten antwoorden. Hoewel vrijwel alle respondenten erkennen dat e-mail het belangrijkste instrument voor samenwerking is op de werkvloer, vinden zij dat dit instrument vaak op de verkeerde manier en vooral overdreven vaak wordt gebruikt.
Driekwart van de bevraagden moest toegeven al eens bij vergissing een e-mail te hebben verzonden naar de verkeerde persoon. De helft maakt zich af en toe schuldig aan verkeerdelijk gebruik van de reply-to-all-functie en 49 procent zegt al eens iets te hebben geschreven in een e-mail waar hij later spijt van kreeg.
EXTRA: 9 snelle tips tegen een overvolle mailbox
(kv)
10 november 2010Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
E-mail is niet meer weg te denken, hoewel het je serieus op de heupen kan werken. Zeven gewoontes zijn ronduit ergerlijk.
Berichten die maar blijven binnenstromen zorgen voor heel wat stress. Maar maak je geen zorgen, want met een paar slimme mailboxtips ben je daar zo weer van verlost.
Vertrek je op verlof, vergeet dan jouw out of office niet in te stellen. Maar wat is nu een goed out of office bericht? We geven je alvast enkele voorbeelden.
Werknemers komen door paperassen nauwelijks nog aan hun echte werk toe, vooral in de zorgsector.
Het laatste wat je wilt is ’s avonds laat of in het weekend opgebeld worden door je baas, je collega of een klant. Maar niet iedereen is het daarmee eens.
Begin jij ’s ochtends al je werkmails te beantwoorden? Relax, uit onderzoek blijkt dat je je werkmails in de meeste gevallen best ’s middags beantwoordt…
Mensen lezen tegenwoordig nog slechts een derde van hun e-mails. Dat blijkt uit onderzoek van de Amerikaanse Stephanie Miller uit 2007 en wordt bevestigd door gegevens van de Belgische beroepsvereniging Interactive Advertising Bureau.
Wil je graag wat meer structuur brengen in je werk? Dan hebben wij een aantal praktische tips waarmee jij je werkdag succesvol kan plannen.
Het is een klassieke vermelding in veel jobadvertenties: ‘Je hebt geen 9- tot-5-mentaliteit.’ Maar heel wat kandidaten kunnen zo’n 9-to-5-aanpak wél waarderen.