Steeds weer nieuwe projecten zorgen voor grote dynamiek bij Zorgbedrijf Antwerpen
Met meer dan 4.000 medewerkers en 18.000 klanten is Zorgbedrijf Antwerpen een organisatie in volle beweging, met een cruciale rol voor de medewerkers.
“Wij willen de dienstverlening in onze woonzorgcentra op dezelfde wijze organiseren zoals dat we dat nu al aanbieden in de thuiszorg. Dat is de basis van ons nieuw zorgmodel. We vinden het immers erg belangrijk dat bewoners zich thuis voelen in ons woonzorgcentrum. Daarom vertrekken we van een 1-op-1 vraag in plaats van collectieve regelingen en evolueren we verder naar een vraag-gestuurde dienstverlening op maat van elke klant.”
Ook de planning- en oproepsystemen en de bevraging van klanten wil Zorgbedrijf Antwerpen op dezelfde leest schoeien als in de thuiszorg. “Iedere maand zal het nieuwe zorgmodel in één van onze 19 woonzorgcentra - goed voor circa 3.000 bewoners - worden uitgerold. Vanuit eerdere ervaringen en kleinschalige projecten zijn we ervan overtuigd dat de tevredenheid van de bewoners fors zal toenemen.”
Het nieuwe zorgmodel wordt ondersteund door diverse digitale hulpmiddelen. “Tablets voor bevraging van bewoners zijn daarvan al een bestaand voorbeeld. Daarnaast willen we schermen plaatsen die aangeven hoeveel medewerkers aanwezig zijn en waar ze zich bevinden, want vaak zijn die aan het werk in een kamer bij een bewoner en dus minder zichtbaar voor bezoekers. Daar willen we iets aan doen, zodat de mensen weten bij wie ze terechtkunnen en waar de medewerkers zijn.”
“Ook de meldingen van onze oproep- en valdetectiesystemen zijn zichtbaar op die schermen. Tenslotte lanceren we met ‘Mijn Zorgbedrijf’ binnenkort ook een webportaal waarmee we het bewoners, familie en andere betrokkenen makkelijker maken om diensten op te volgen of aan te vragen en facturen te bekijken,” besluit Johan De Munck.
(wv)
18 juli 2016Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Met meer dan 4.000 medewerkers en 18.000 klanten is Zorgbedrijf Antwerpen een organisatie in volle beweging, met een cruciale rol voor de medewerkers.
Woonzorgcentrum Zuiderlicht in Mariakerke bewijst dat het anders kan: “Minder werkdruk, meer tijd voor de bewoners en inspraak: daar heb je niet méér medewerkers voor nodig dan elders.”
Ze werken allebei als zelfstandig thuisverpleegkundige in Oostende. Een job met minder zekerheden dan verpleegkundige in loondienst.
Meer dan 5.000 contracten van stagiairs in de verpleegkunde zien er vanaf nu helemaal hetzelfde uit. De uniformisering van de overeenkomsten betekent een sterke vermindering van de administratieve rompslomp.
Jobat vroeg bejaardenhulp Christoph Claessens (28) uit Antwerpen hoeveel hij netto per maand verdient …
Tanja, Mieke en Kirsten gunnen ons een blik op hun job in een modern woonzorgcentrum…
Iedereen heeft wel eens iets aan te merken op zijn of haar baas, maar sommigen hebben het écht niet getroffen. Hoe herken je eigenlijk een slechte baas?
Welke extralegale voordelen zitten in de lift … en zitten er ook gekke tussen? We zoeken het uit.
Zelf je ontslag indienen doe je niet zomaar. Dit zijn de 6 meest voorkomende redenen waarom iemand ontslag neemt...