De 13 gênantste wc-momenten op het werk: hoe vermijd je ze?
De Grote Boodschap moeten doen op je werk, het gaat vaak gepaard met heel wat ongemakken. Met deze 13 tips vermijd je gênante wc-momenten op het werk!
Met de opkomst van landschapskantoren, waar verschillende mensen samenwerken in één open ruimte, zijn werkplekken waar je ongestoord kan werken bijzonder schaars geworden. Nochtans zijn rustige momenten meestal erg productief. Zowel werkgevers als werknemers hebben er dus alle baat bij om gebruik te maken van rustige zones op de werkvloer. Aangezien we de laatste jaren een dalende trend opmerken in het aantal werplekken per werknemer zal een eigen bureau in de toekomst steeds minder evident worden.
In de praktijk zien we vaak dat cockpits en bubbles vaak worden opgeëist door managers die hun kantoor hebben moeten opgeven. Op andere plaatsen zijn er dan weer - wegens plaatsgebrek - geen aparte ruimtes voorzien. Thuiswerk zou eventueel een oplossing kunnen bieden. Maar hier zien we dat telewerkers eerder geneigd zijn om hun mailbox en telefoon iets te goed in de gaten te houden om toch maar te laten zien dat ze aan het werk zijn. Storingsvrij werken is dus ook bij thuiswerkers geen evidentie.
Of jij werken op het toilet professioneel vindt of niet moet je natuurlijk zelf bepalen maar je zou zeker niet de eerste zijn die tijdens een telefoongesprek wordt gestoord door ongewenste geluiden. Bij deze een warm pleidooi dus voor meer rustige werkruimtes op kantoor.
Tim Christiaens is de oprichter van de Time Management Company en auteur van Win Tijd Op Jouw Manier (Lannoo). Hij is een expert in timemanagement en coacht medewerkers in tijdsbeheer.
>> Schrijf je in voor de open opleiding van Time Management Company en krijg 10 procent Jobat-korting!
20 januari 2014Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
De Grote Boodschap moeten doen op je werk, het gaat vaak gepaard met heel wat ongemakken. Met deze 13 tips vermijd je gênante wc-momenten op het werk!
Het kan er op een open werkvloer soms behoorlijk lawaaierig aan toe gaan. En dat leidt bij werknemers vaak tot stress en een verminderde productiviteit.
Ooit al het lef gehad om je toetsenbord op je werk om te draaien? Best niet doen. Op een toetsenbord zitten namelijk meer bacteriën dan op een toiletbril.
Het toonaangevende Britse interieurarchitectenbureau Penson nam het YouTube-kantoor in London onder handen. Dat leverde het volgende bijzondere resultaat op
Kantooreilanden deugen niet. Ze schaden de gezondheid en de productiviteit van de werknemers. Zou de tv-reeks Het Eiland dan toch realistischer zijn dan gedacht?
Op het werk kan een bureau er door het plaatsen van persoonlijke spullen redelijk “huiselijk” uitzien. Onnodige rommel of een slimme zet?
Voor wie nu al bezig is met z’n vakantieplanning op te maken, hebben we goed nieuws: ook dit jaar kan je werkgever jou extra bijkomende vakantiedagen geven.
Wie aan een carrière in het onderwijs begint, doorloopt een hele procedure alvorens een vaste benoeming te krijgen. Hoe verloopt het en wat zijn de voordelen?
Joke werkt bij Familiehulp dienstencheques: “Hier beteken je écht iets in het leven van anderen.”