Go for happy
Vorige

1 van 735

Volgende
Volgend artikel:

Hoe ambassadeurs het verschil maken

Mede mogelijk gemaakt door: Bright Plus HQ

Multi-inzetbaar en polyvalent

Purpose-BrightPlus-Annelies
Annelies Garwig: “Ik wou geen jobhopper zijn, maar me ook niet binden aan één werkgever.”
Door op projectbasis te werken, kom je regelmatig in een compleet nieuwe omgeving terecht, met nieuwe collega’s, andere opdrachten en nieuwe talenten die je moet inzetten. Annelies en David worden door het gespecialiseerde bureau Bright Plus al enkele jaren op deze manier ingezet bij klanten. En ze zouden het niet anders willen.

“Als een voetballer die door zijn club verhuurd wordt aan een andere club.” Zo omschrijft David Vermander (30) uit Haaltert zijn job. Sinds drie jaar is hij aan de slag voor Bright Plus. Hij werkte al als data-analist voor een grote hotelgroep, deed transportcoördinatie bij MediaMarkt en is nu aan de slag bij Sanorice, een fabrikant van gepofte granenwafels.

“Binnen Bright Plus zijn wij een aparte pool van meertalige professionals. Ik koos heel bewust voor dit soort werk, net omdat het zo uiteenlopend is. Soms kom je in bedrijven terecht waar je nooit aan gedacht zou hebben. Het is ook een perfecte manier om snel veel ervaring op te doen en te netwerken.

Het parcours van Annelies Garwig (34) uit Tongeren is al even divers. In de 4,5 jaar dat ze voor Bright Plus werkt, was ze administratief bediende bij Synagra, purchase administrator bij JLG, executive assistant bij BioSci Consulting en logistiekspecialist bij Shamrock. Momenteel is ze managementassistent bij IT-bedrijf Cegeka.

“Ik merkte dat ik snel op iets uitgekeken ben en nood heb aan veel uitdaging. Ik ben een echte vlinder wat dat betreft (lacht). Ik wou geen jobhopper zijn, maar me ook niet binden aan één werkgever. Nu heb ik een vast contract, met mooie extralegale voordelen, maar toch ook afwisseling. Ik blijf geprikkeld, doe veel ervaring op en kan projecten van A tot Z uitvoeren en afsluiten.”

Ben jij nog blij met je huidige job? Doe de test

Processen opstarten

De projecten waarvoor Annelies en David uitgestuurd worden, duren meestal drie à twaalf maanden. Veelal doen bedrijven een beroep op hen wanneer vaste personeelsleden uitvallen, bijvoorbeeld door ziekte of zwangerschap. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

“Ik ben transportcoördinator geworden bij MediaMarkt omdat die job eerst in Duitsland zat”, vertelt David. “Het bedrijf heeft die functie naar België gehaald om kosten te besparen. Ze bestond hier dus niet. Ik heb heel de uitbouw op mij genomen en alle processen mee helpen opstarten. Een heel fijne ervaring.”

David Vermander

“Als projectconsultant ben ik heel proactief en het bedrijf ziet je als een nieuwe, positieve vibe die het team mee kan ondersteunen”, pikt Annelies in. “Ik hoor vaak dat ze het een meerwaarde vinden dat ik al zo veel ervaring heb opgedaan in verschillende functies en sectoren.”

Lees ook: Een job, een team én een organisatie die bij je passen

Doorgroeien

Wie om de paar maanden van job verandert, kan natuurlijk niet binnen eenzelfde bedrijf doorgroeien en moet, bij wijze van spreken, telkens opnieuw ‘van nul’ beginnen. Is dat dan geen nadeel? “Je kunt ook binnen Bright Plus zelf groeien”, zegt David. “Hoe meer ervaring je opbouwt, met hoe meer processen en systemen je in contact bent gekomen, hoe uitdagender de jobs worden waarvoor je geselecteerd wordt. Ik zie mezelf nog zeker de komende tien jaar blijven.”

Bright Plus zorgt ook voor interne opleidingen en cursussen, geeft Annelies nog mee. “Je kunt kiezen uit groeitrajecten, online en offline opleidingen en persoonlijke begeleiding. Elk jaar mogen we een opleiding kiezen. Vorig jaar heb ik gekozen voor een communicatietraining. Het jaar ervoor voor ‘hoe omgaan met stress’. Die zaken neem ik niet alleen mee in mijn job, maar zeker ook in mijn persoonlijk leven.”

Extra: Eén op vijf volgt opleiding, en dat is te weinig

(Frederic Petitjean) - Bron: Go for happy Magazine

28 juni 2022
Anderen bekeken ook