Ontslag wegens Facebookcommentaar is onwettig
Een Amerikaans bedrijf werd beschuldigd van het onwettig ontslagen van een medewerkster die op Facebook kritiek uitte op haar baas.
Omdat de nieren van Claudia Rendons zoon niet meer functioneerden, had de jongen dringend een transplantatie nodig. Het kostte de 41-jarige moeder veel moeite om vrij te nemen voor de operatie en de revalidatie. Ze had haar vakantiedagen al opgebruikt toen haar moeder op sterven lag eerder dit jaar.
De operatie verliep zonder problemen, maar toen de vrouw opnieuw op het werk verscheen, bij het Aviation Institute of Maintenance in Philadelphia, bleek ze daar niet meer welkom. Het bedrijf had al iemand anders aangenomen in haar plaats.
Die beslissing leidde tot veel protest, waardoor het Aviation Institute zich genoodzaakt zag om Rendon opnieuw aan te nemen. ‘We hebben een fout gemaakt’, erkent Kyle Berry, de man die Rendon ontsloeg.
De moeder krijgt haar volledige salaris uitbetaald totdat er opnieuw een vacature vrijkomt binnen het bedrijf.
2011 was alvast een zwaar jaar voor Claudia Rendon. Ze verloor haar moeder, haar vader werd gediagnosticeerd met leukemie en haar zoon kreeg zware nierproblemen.
(mo)
22 september 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Een Amerikaans bedrijf werd beschuldigd van het onwettig ontslagen van een medewerkster die op Facebook kritiek uitte op haar baas.
Een ontslag is meestal niet om mee te lachen. Alhoewel. We moesten ons het voorbije jaar 2010 een paar keer serieus inhouden. Een overzicht …
Een 61-jarige Amerikaanse strandredder werd ontslagen omdat hij weigerde de verplichte Speedo te dragen. De man daagt nu de staat New York voor de rechter.
Je kunt tevreden zijn over je werk, maar nog beter is het om engagement en passie te tonen in je job. Al heeft de medaille twee kanten.
ADHD kan voor lastige situaties zorgen, vooral op het werk. Hoe je daarmee omgaat? Daar vertellen we je hier meer over.
Contraproductief werkgedrag kent vele maten en vormen. Van roddels en ongepast moppen tot een ronduit toxische werkattitude. Hoe herken je het?
Niet elke collega vindt het fijn om na de werkuren gemaild of gebeld te worden. En dat heeft veel te maken met iemands persoonlijkheid.
De clown uithangen tijdens het solliciteren is niet echt een aanrader. Toch kun je je best wel creatief in de kijker zetten tijdens het sollicitatieproces...
Hoe grijp je binnen de eerste seconden van jouw (online) presentatie de aandacht van je publiek?