Voorkom vakantiestress op het werk in 10 stappen
Volgens Britse onderzoekers zou je als werknemer elke 62 dagen een korte break moeten nemen, om je energie en concentratie op peil te houden.
Daaruit blijkt zelfs dat hoe langer we werken, hoe meer we de neiging hebben om die gewerkte tijd te overschatten. Een werkweek van 37 uur wordt er al snel één van 40 uur. Wie 50 uur per week werkt, denkt gemakkelijk dat hij tot 75 uur geklopt heeft.
Onderzoekers van de Oxford University stelden ook vast dat het overschatten van het aantal gewerkte uren toeneemt naarmate we hoger op de bedrijfsladder staan. “Chief executives schatten hun werk zo hoog in dat het hun denken vervormt”, klinkt het.
(wv) - Bron: MARK Magazine
28 april 2014Volgens Britse onderzoekers zou je als werknemer elke 62 dagen een korte break moeten nemen, om je energie en concentratie op peil te houden.
Een nieuwe studie wijst uit dat jonge Britse tieners minder materialistisch zijn dan de oudere generaties en meer bereid zijn om later hard te werken.
“Zou het kunnen dat wilskracht een zeer onderschatte vorm van talent is?” (Jan Denys, arbeidsmarktdeskundige Randstad)
Tim Meuleneire (26), eigenaar en chef van sterrenrestaurant De Koopvaardij in Stabroek, is uitgeroepen tot ‘Eerste Kok van België 2010’. Maar culinaire erkenning is geen garantie voor financieel succes. “Een bord kopen, kost al 30 euro.”
Veel mensen werken zich kapot en hebben geen tijd om te zorgen dat hun werk zichtbaar wordt voor hun baas of hun netwerk. Maar hard werken heeft geen zin...
Vraag je je af waarom je die promotie nog altijd niet in de wacht hebt gesleept? De volgende redenen brengen je misschien wat meer duidelijkheid ...
Geef toe, ook jij zit regelmatig stiekem op het werk te twitteren of facebooken. Toch? Maar is dat dan ten koste van jouw productiviteit?
Wil je een goede verstandhouding met je baas? Geef hem/haar dan geen enkele reden te denken dat jij je job niet graag doet of dat je je job te min vindt.
In de non-profitsector zijn heel wat boeiende en uitdagende vacatures te vinden. Maar heb je wel de juiste mindset of persoonlijkheid voor zo’n job?