Teamwork
Vorige

1 van 431

Volgende
Volgend artikel:

Gefrustreerd door het werk? Schrijf je ontslagbrief... maar verstuur 'm niet

Waarom je soms goed mag/moet feesten op je werk

feestje
Strakke deadlines en volle agenda’s: uitjes met de collega’s schieten er vaak van tussen. Toch zijn er voldoende goede redenen om af en toe een (klein of groot) feest te bouwen op je werk. “Successen moet je vieren.”

Wat doe jij wanneer jouw team een ​​succes behaalt? Zeg je snel ‘proficiat’ of ‘mooi project’ en ga je weer achter je bureau zitten? “Het is van cruciaal belang om in een organisatie tijd te nemen om puike prestaties te vieren, zowel groot als klein”, benadrukt Sophie Peremans, marketingmanager bij Attentia. “Ik weet dat winstmarges en deadlines dit niet zo eenvoudig maken, maar het is niettemin noodzakelijk”, vindt ze.

Druk, druk

Toch schieten een feestje en zelfs dat symbolische glas champagne (of cava) er af en toe van tussen. “In onze ‘druk te druk’-wereld is het maar al te gemakkelijk om onmiddellijk aandacht te schenken aan je volgende taak en vergeet je ook soms stil te staan ​​bij wat er is bereikt”, stelt Sophie.

Toch ziet ze als marketingmanager hier ook een gevaar in. “Als je de overwinningen van je team negeert, mis je een belangrijke kans om je team te inspireren tot nog grotere successen”, vindt ze. “Ik beschouw het persoonlijk als mijn rol om mijn team gemotiveerd te houden voor zowel hun persoonlijke groei als voor het gemeenschappelijke doel: de groei van het bedrijf.”

5 redenen om successen met je team te vieren

Voor sommigen is elke reden al goed voor een feestje, maar Sophie Peremans van Attentia ziet er vijf:

  1. Je zorgt ervoor dat iedereen even weg is van zijn dagelijkse taken.
     
  2. Je motiveert je team om door te gaan met het leveren van goed werk.
     
  3. Je verzamelt je team rond een positief resultaat.
     
  4. Je connecteert met je team op een manier die niet alleen werkgerelateerd is.
     
  5. Je wordt eraan herinnerd dat een goed en doelgericht proces werkt.


(wv) - Bron: MARK Magazine 

28 mei 2018
Anderen bekeken ook