5 tips voor meer privacy op het werk
Privacy is een van de belangrijkste zaken op kantoor, blijkt uit onderzoek. Wij geven 5 manieren om meer privacy te krijgen op het werk.
Tegenover vijf jaar voordien, toen ongeveer 850 dossiers werden ingediend, is het aantal aanvragen met maar liefst één derde toegenomen. Die stijging kan volgens de belangenorganisatie onder meer verklaard worden door de bekommernis van ondernemingen om het probleem van diefstal door eigen personeel aan te pakken.
In de praktijk blijkt het stelen door eigen medewerkers immers voor veel grotere verliezen te zorgen dan feiten die door externe partijen worden gepleegd.
Maar schenden al die (nieuwe) camera’s de privacy van het personeel niet? Wettelijk is er alvast geen probleem. Werkgevers mogen, mits duidelijke communicatie, voorwaarden en tot op zekere hoogte, hun personeel controleren.
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens stelde begin dit jaar nog een werkgever in het gelijk, nadat die het chatverkeer van een personeelslid had opgevraagd.
(wv) - Bron: MARK Magazine
Privacy is een van de belangrijkste zaken op kantoor, blijkt uit onderzoek. Wij geven 5 manieren om meer privacy te krijgen op het werk.
Organisaties blokkeren steeds vaker apps op de mobiele apparaten van hun werkgevers, zo blijkt. Welke apps komen het meest voor op de black- én whitelists?
Camera’s op de werkvloer, je gps controleren: menig werknemer vindt het een inbreuk op de privacy. Bij onze noorderburen delen ze die mening echter niet.
Wij vroegen Freddy Descamps (51) uit Assenede hoeveel hij verdient...
Wat als we steeds alles wat we denken tegen onze baas zouden zeggen? Een goed idee, of toch maar beter niet?
‘Als kleine jongen stond ik al graag op de salontafel te performen.’ Gerrit De Cock vertelt Jobat.be over zijn jeugd, zijn passie en … zijn beroepsgeheim!
Wie van thuis uit kan/mag werken, kan/mag zich gelukkig prijzen. Maar heb je als telewerker recht op een thuiswerkvergoeding? En hoe groot is het bedrag?
Wanneer de gemoederen hoog oplopen, kunnen frustraties op de werkvloer escaleren. Je grijpt dus beter op tijd in, vóór de bom ontploft...
Een werkgever mag communiceren over het eventuele vertrek of ontslag van een medewerker. Maar die informatie moet ook minimaal blijven!