Go for happy
Vorige

1 van 735

Volgende
Volgend artikel:

Hoe ambassadeurs het verschil maken

Hoe AE zijn medewerkers omvormde tot klantenbegeleiders

Leen Van Wambeke & Luc De Bodt
AE business development manager Leen Van Wambeke & managing partner Luc De Bodt.
IT-architectuur: dat is de kernactiviteit van het Belgische AE. Was dat tot voor kort nog louter een technische kwestie, dan raakt IT vandaag het hart van elke organisatie en dus ook de klanten van AE. De organisatie van AE volgde de evolutie van de omgeving.

“De wereld is VUCA”, vertelt Luc De Bodt, managing partner bij AE. Daarmee doelt hij op volatile, uncertain, complex en ambiguous. De wereld rondom ons verandert sneller dan voorheen. “En in onze eigen omgeving, met hoofdzakelijk hoogopgeleide software engineers, uit zich dat eens zo snel: onze klanten worden geconfronteerd met steeds complexere uitdagingen en verwachten dat wij hen gidsen en begeleiden”, stelt De Bodt.

“Binnen deze veranderende en digitaliserende wereld is net de menselijke component, en dus onze werknemer, alsmaar belangrijker geworden”, stelt Leen Van Wambeke, business development manager bij AE. “Met zogenaamde networked teams zorgen wij ervoor dat kennis en expertise breed en efficiënt wordt ingezet.”

De toekomst bestaat erin om, onder meer via deze teams, cross-functioneel en vanuit een gezamenlijk doel te opereren. “Vroeg had je teamleaders. Vandaag beschik je als medewerker over een hoge mate van autonomie en zelfsturing”, aldus De Bodt. “Je geeft bijvoorbeeld mee aan op welke van je talenten je het liefst wilt inzetten en doorgroeien.” Bij AE kan dit via een transparant platform waarop medewerkers verduidelijken welke projecten in de organisatie aansluiten bij hun profiel en ambities. “Of hoe het sturen van een missie en strategie zo ook wordt gedistribueerd”, stelt hij.

Drie pijlers

Voor een erg op IT georiënteerd bedrijf zoals AE is dit een opmerkelijke maar ook logische evolutie. “Wij helpen onze klanten vandaag op drie niveaus: het verwerven van de juiste zakelijke inzichten en een klantgerichte aanpak, het ontwikkelen van digitale platformen en de juiste ICT-architecturen voor de transformatie van organisaties en mensen”, vertelt Van Wambeke.

AE doet het overigens al jaren goed in het Great place to work-onderzoek. In dit kader kreeg AE eerder dit jaar ook een award voor zijn doorgedreven aanpak in onboarding, het begeleiden van nieuwe medewerkers.


(wv) - Bron: MARK Magazine 

18 juli 2016
goForHappy

Stuur mij Go for happy tips over groei en wellbeing

Anderen bekeken ook