De voor- en nadelen van naar je werk rijden
Met de auto naar het werk rijden is voor velen een automatisme… maar waarom zou je per se de auto nemen als het ook anders kan?
Alleen sneeuw en vorst remmen hem af. “Regen niet, daar kan je je op kleden. Overigens regent het bij ons maar 7 procent van de tijd. Meestal blijf je dus gewoon droog.”
Frank Deboosere fietst 52 kilometer per dag. “Dat is goed voor drie uur dat ik heen en terug onderweg ben”, vertelt hij. In die elf jaar is hij twee keer gevallen, waarbij hij één keer zijn elleboog brak. “Je blijft een zwakke weggebruiker en bent soms moeilijk zichtbaar; daarom dat ik mij in het donker als een kerstboom optuig met overal ledverlichting.” Voor het geld hoeft Frank het niet te doen. “De fietsvergoeding op de VRT bedraagt 30 euro per maand. Maar dat is forfaitair, dus los van het aantal kilometers dat je fietst.”
In al die jaren heeft hij de infrastructuur wel zien verbeteren. “Er zijn meer fietspaden en ze worden ook beter onderhouden.” Frank opteerde eerst voor een elektrische fiets, maar rijdt al tien jaar met een gewone. “Mogelijk schakel ik binnenkort terug over op een elektrische, want ik ga stilaan naar de zestig. Al zal het er dan een worden die maximaal 25 kilometer per uur rijdt, niet sneller.” De auto laat hij liever staan. “Ik rij sowieso nooit sneller dan negentig.”
(wv) - Bron: MARK Magazine
Met de auto naar het werk rijden is voor velen een automatisme… maar waarom zou je per se de auto nemen als het ook anders kan?
Volgens een recent onderzoek dat uitging van de Clemson University in de VS zijn fietsers een stuk gelukkiger dan gebruikers van andere vervoersmiddelen.
Ook als het weer én de afstand meezitten, grijpen werknemers sneller naar hun auto dan naar hun fiets.Daarom: 7 redenen om toch die fiets van stal te halen!
"Ik heb nog geen vijf procent gedaan van wat ik zou willen doen. Ik kijk nauwelijks naar de klok, tenzij om vast te stellen dat de tijd veel te snel voorbijgaat."
Geloof het of niet, maar er bestaat een verband tussen hoe je je naar je werk verplaatst en de ontwikkeling van je loopbaan!
Ook de jongere generatie werknemers en sollicitanten is nog altijd behoorlijk geïnteresseerd in bedrijfswagens.
Excuses om niet met de fiets naar het werk te moeten rijden, had Frank Verjans genoeg. Maar sinds de zomer maakte hij een switch.
Acht werkgevers uit de hoofdstad gingen met elkaar in conversatie over hybride werken en een beleid rond work-life balance.
De Belg gebruikt steeds meer de fiets om naar het werk te gaan.