Hoe 4 generaties met goesting laten samenwerken?
Boomers, Gen X, millennials en Gen Z: hoe krijg je alle vier de generaties op één lijn?
Binnen de HR-afdeling van de Nationale Loterij tekent Isabelle De Beys, preventieadviseur, het diversiteitsbeleid uit, in nauwe samenwerking met collega’s van de dienst. Ze overlegt altijd met alle interne spelers die de diversiteitsdossiers dagelijks in handen krijgen. Het HR-beleid van de Nationale Loterij steunt op de drie bedrijfswaarden: betrokkenheid, respect en teamspirit.
Van alle werknemers wordt respect en tolerantie verwacht in hun interacties op het werk. “Het is een van mijn taken om diversiteit te managen”, zegt Isabelle De Beys. “In een team word je geconfronteerd met uiteenlopende situaties. Het komt er dan op aan het beste uit alle medewerkers naar boven te halen. Het is belangrijk om een kameraadschappelijke sfeer te creëren. Van nieuwe medewerkers en stagiairs vragen we om onze bedrijfscultuur en waarden te delen. Dat is een basisvoorwaarde voor een boeiende carrière bij de Nationale Loterij.”
Chris Luypaert werkt al meer dan 42 jaar bij de Nationale Loterij, sinds 10 jaar is ze actief als manager subsidy strategy & return. “Het diversiteitsbeleid evolueert op vele vlakken. Het gaat niet alleen over het personeelsbeleid, maar ook om de verdeling van subsidies waarbij de focus steeds meer op diversiteit ligt. Op die manier komen alle lagen van de bevolking aan bod: van ontwikkelingssamenwerking, rampenfonds, (top)sport, strijd tegen de armoede en dakloosheid, tot maatschappelijke integratie en participatie. De subsidies die de Nationale Loterij jaarlijks aan de gemeenschappen stort, versterken nog de diversiteit: ouderenzorg, welzijn voor personen met een beperking, buitengewoon onderwijs, jeugd en sport, gezinnen, toerisme.”
Rony Reuter is verantwoordelijk voor het regionaal kantoor van Luik. Zijn job raakt vele domeinen: distributie, administratie, producten … “Ik heb diversiteit altijd al als een meerwaarde ervaren. Ons team telt 11 medewerkers met diverse achtergronden, variërend in leeftijd van 28 tot 56 jaar. Dat betekent zowel mensen met veel ervaring als beginners die het vak leren. Jonge profielen hebben het grote voordeel dat zij meer vertrouwd zijn met de recentste technologische en multimediale evoluties. In combinatie met de knowhow van de oudere werknemers kunnen we als team bijzondere oplossingen ontwikkelen.”
(bv) - Bron: MARK Magazine
Boomers, Gen X, millennials en Gen Z: hoe krijg je alle vier de generaties op één lijn?
Met onze non-verbale communicatie zeggen we vaak nog meer dan met woorden. Vandaar: deze 5 manieren van lichaamstaal én hoe je overkomt bij anderen.
Leidinggevenden bij Jobpunt Vlaanderen negeren het onderzoek dat aantoont dat gerichte rekrutering slechts een beperkt middel is om diversiteit te realiseren.
We zijn er ons zelden van bewust, maar toch hanteren we allemaal een typische “stijl” van communiceren… In geval van conflicten, bijvoorbeeld.
Extroverte werknemers zijn roepers en hun introverte tegenhangers zijn asociaal. Dat zijn de mythes. Maar laat deze twee types samenwerken en de resultaten zijn beter.
Meer vrouwen op de werkvloer en dan vooral in managementfuncties en aan de bedrijfstop. Met dat doel lanceert Coca-Cola Enterprises een diversiteitsnetwerk.
Wat houdt bekwame vrouwen tegen om te solliciteren voor een topfunctie? Bij Selor hebben ze daar een zeer goed idee over. En ze hebben een oplossing!
Een evaluatiegesprek hoeft niet noodzakelijk een noodzakelijk kwaad te zijn, want wanneer je het goed aanpakt, kan het jou best wel wat opleveren!
Freddy Van Malderen, directeur van VDAB Oost-Vlaanderen, legt uit hoe VDAB de brug bouwt tussen werkzoekenden en hun toekomstige werkgevers.