Social media bij Deloitte: in functie van de boodschap én het publiek
Goed gebruikt, versterken sociale media je merk. Bij Deloitte worden sociale media volop gebruikt, voor marketing, rekrutering en interne communicatie.
“Als bedrijf heb je de neiging om erg feitelijk te communiceren, heel erg gericht op de consument ook. Maar we merken dat onze medewerkers op sociale media veel meer de menselijke kant van onze organisatie laten zien. Ze delen de menselijke verhalen, tonen dat ze op een event zijn, vertellen over leuke contacten, ... Dat stimuleren we, want het is voor ons een manier om het menselijk gelaat van UNILIN te tonen aan de buitenwereld.”
Koen Vromant – wie hem op Twitter wil volgen, kan zoeken naar @kovro – is digitaal marketeer bij de West-Vlaamse multinational. Hij legt uit dat de onderneming overal aanwezig wil zijn waar ook de consumenten zijn. Anno 2016 betekent dat dus in belangrijke mate óók digitaal. “Onze strategie bestaat uit drie luiken: we willen dat er over ons gepraat wordt, dat er zo veel mogelijk over ons gepraat wordt, en dat er zo veel mogelijk positief over ons gepraat wordt. Zeker als het gaat over employer branding hebben ook onze medewerkers een rol te spelen.”
En neen: één enkele tweet of Facebook-bericht zal op zich het verschil niet maken, maar de continue aanwezigheid, het repetitieve karakter, het consequente gebruik van de hashtag #LoveMyQuickStep, maakt wel degelijk het verschil. “Elke post, share of tweet telt”, klinkt het overduidelijk.
(tv) - Bron: MARK Magazine
11 januari 2017Goed gebruikt, versterken sociale media je merk. Bij Deloitte worden sociale media volop gebruikt, voor marketing, rekrutering en interne communicatie.
Posts op social media kunnen wel degelijk verkeerd uitdraaien: bedrijven krijgen zo zicht op feiten die ze anders niet zouden geweten hebben.
Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Vergeet dan de social media niet!
We vroegen aan Gerrit Vromant, (29) uit Torhout hoeveel hij verdient ...
In het boek 'Social media expert in een week' doet de Nederlandse internetondernemer Jeroen Bertrams social-media-advies uit de doeken. Een interview.
Mensen knappen sneller af op mainstream reclame. Sociale media vormen een interessant alternatief, maar hoeveel verdienen 'influencers' hieraan?
Duurzaam werk bij Solita, dat is een zorgende werkomgeving waarin de mens centraal staat. Maar duurzaamheid vertaalt zich ook naar bijvoorbeeld mobiliteit.
Voor wie nu al bezig is met z’n vakantieplanning op te maken, hebben we goed nieuws: ook dit jaar kan je werkgever jou extra bijkomende vakantiedagen geven.
Wil jij graag een extra cent verdienen? Hier vind je enkele tips om mee rekening te houden!