Personal branding voor creatieve generalisten
Een creatieve generalist is iemand met een breed interesseveld, of iemand die niet te reduceren is tot één titel. Wanneer komen zij het best tot hun recht?
Je LinkedIn-pagina bestaat niet of is niet up-to-date. Of je hebt geen foto.
Je positioneert je eerder routineus. Je vervalt in algemeenheden. Je bent een ‘resultaatgedreven teamspeler’. Zoals iedereen dus.
Uiteraard zet je bij personal branding jezelf in de verf. Maar te veel focussen op je opleidingen (en de bijhorende onderscheidingen) is geen goed idee. Een toekomstige werkgever heeft er weinig boodschap aan.
Het is geen goed idee om jezelf in een cv of LinkedIn-profiel aan vreemden voor te stellen als ‘slim’, ‘intelligent’ of ‘strategisch’.
Sommigen bestempelen zichzelf als topexpert, als ‘disruptive thinker’ of soms zelfs als goeroe in een bepaald domein. Vertel eerder hoe je expertise hebt ingeschakeld om anderen te helpen.
(wv) - Bron: MARK Magazine
Een creatieve generalist is iemand met een breed interesseveld, of iemand die niet te reduceren is tot één titel. Wanneer komen zij het best tot hun recht?
Bij de zoektocht naar de ideale kandidaat voor een job houden werkgevers rekening met een aantal eigenschappen. Hoe ziet de perfecte sollicitant eruit?
Steeds vaker begeven sollicitanten zich in hun zoektocht naar werk op de sociale netwerksites. Al bloggend, twitterend of facebookend ...
10.000 euro betalen voor een handtas of een miljoen voor een luxewagen is geen financiële transactie. Het is een emotionele beslissing.
Sollicitanten die weten wat ze willen, dat uitstralen én communiceren, hebben meer kans op een job. “Zo’n sterk merk zijn kan je leren.” Hoe pak je het aan?
UNILIN uit Wielsbeke heeft een aantal rekruteringsprogramma’s. Via Campus Recruitment wordt jaarlijks een dertigtal young graduates aangeworven.
Grijze muizen, saai werk en een stijve hiërarchie? Beobank doorbreekt deze stereotypes.
Nachtarbeid is in principe verboden. Concreet mogen werknemers die onder de arbeidsduurreglementering vallen niet werken tussen 20u en 6u.
Op de werkvloer zijn diversiteit en inclusie belangrijke thema’s. Maar hoe zie jij dat zelf?