Persoonlijke ontwikkeling
Vorige

1 van 931

Volgende
Volgend artikel:

AI levert 4,75 u/week tijdswinst op, aan vooral... oudere werknemers

De 5 grootste fouten in personal branding

Iedereen is een merk, en zet zichzelf in de verf. Dat is het idee van personal branding. Het zakenblad Forbes zette onlangs de grootste fouten op een rijtje.
#

1. Geen personal brand hebben

Je LinkedIn-pagina bestaat niet of is niet up-to-date. Of je hebt geen foto.

2. Zombie branding

Je positioneert je eerder routineus. Je vervalt in algemeenheden. Je bent een ‘resultaatgedreven teamspeler’. Zoals iedereen dus.

3. Pochen met diploma’s

Uiteraard zet je bij personal branding jezelf in de verf. Maar te veel focussen op je opleidingen (en de bijhorende onderscheidingen) is geen goed idee. Een toekomstige werkgever heeft er weinig boodschap aan.

4. Te veel adjectieven over jezelf

Het is geen goed idee om jezelf in een cv of LinkedIn-profiel aan vreemden voor te stellen als ‘slim’, ‘intelligent’ of ‘strategisch’.

5. I’m the one

Sommigen bestempelen zichzelf als topexpert, als ‘disruptive thinker’ of soms zelfs als goeroe in een bepaald domein. Vertel eerder hoe je expertise hebt ingeschakeld om anderen te helpen.


(wv) - Bron: MARK Magazine 

28 december 2015
Anderen bekeken ook