Go for happy
Vorige

1 van 746

Volgende
Volgend artikel:

Beobank doorbreekt stereotypes in banksector

Barbie schaadt de carrière

Vijf minuten met een barbiepop spelen is voldoende om jonge meisjes ervan te overtuigen dat ze voor minder beroepen in aanmerking komen dan jongens.
#

Dat is het ontnuchterende resultaat van onderzoekers Aurora Sherman en Eileen Zurbriggen (Oregon State University en Universiteit van Californië).

Nauwe boodschap

De oorzaak leggen ze bij de ‘nauwe’ boodschap die Barbie geeft aan meisjes. “Mattel benadrukt vooral de seksuele aantrekkelijkheid van de vrouw, in plaats van deel te nemen aan initiatieven zoals For Girls in Science”, zeggen Sherman en Zurbriggen.

Ook ander onderzoek toont aan dat sociale druk over het uiterlijk een beperking op iemands toekomstkansen kan leggen.

(wv) - Bron: MARK Magazine 

29 april 2014
goForHappy

Stuur mij Go for happy tips over groei en wellbeing

Anderen bekeken ook