Social media: gevaarlijk voor sollicitanten? Of net niet?
Steeds vaker begeven sollicitanten zich in hun zoektocht naar werk op de sociale netwerksites. Al bloggend, twitterend of facebookend ...
“Het beeld beïnvloeden dat anderen van je hebben, zit hem vaak in details”, weet Verbeeck. Hij raadt daarom het volgende aan ...
“Voor je jezelf ‘in de markt’ zet, moet je weten wat je sterke en zwakke punten zijn en hoe die overkomen bij anderen. Als je na een sollicitatiegesprek naar huis gaat, wat hoop je dan dat de persoon die je geïnterviewd heeft over je denkt? Die vraag is de basis van wat je een ‘personal brand assessment’ zou kunnen noemen”, vertelt Verbeeck.
(wv) - Bron: MARK Magazine
31 oktober 2014Steeds vaker begeven sollicitanten zich in hun zoektocht naar werk op de sociale netwerksites. Al bloggend, twitterend of facebookend ...
Bij de zoektocht naar de ideale kandidaat voor een job houden werkgevers rekening met een aantal eigenschappen. Hoe ziet de perfecte sollicitant eruit?
Het vertrouwde en bekende geeft een veilig gevoel, wat maakt dat we risico's uit de weg gaan. Zo houden we onszelf klein. Kleiner dan we zijn.
De weg naar succes begint bij jezelf. Door je ‘mindset’ in de juiste richting te sturen, voorkom je tegen je eigen hindernissen aan te botsen ...
“We veronderstellen dat anderen vanzelf zien wat onze kwaliteiten zijn. Niet dus. Nobody cares”, aldus Personal Branding-expert Stef Verbeeck.
Een goed opgebouwd netwerk ligt vaak aan de basis van een mooie carrière. Helaas is niet iedereen gezegend met netwerktalent. Welke fouten worden gemaakt?
Iedereen is uniek, en toch glijden we zo dikwijls af naar middelmatigheid. Nochtans is opvallen en succesvol zijn niet zo moeilijk: wees gewoon jezelf.
Sollicitanten die weten wat ze willen, dat uitstralen én communiceren, hebben meer kans op een job. “Zo’n sterk merk zijn kan je leren.” Hoe pak je het aan?
De meeste werkgerelateerde veranderingen heb je zelf niet in de hand. Waar je wél controle over hebt: de manier waarop je ermee omgaat.