Gezondheid
Vorige

1 van 712

Volgende
Volgend artikel:

6 voordelen om te werken tijdens de kerstvakantie

5 trends in het bedrijfsrestaurant

Bert Houben
Bert Houben is als vegetariër een trouwe bezoeker van het bedrijfsrestaurant bij Aquafin.
Terwijl de ene steevast zijn boterhammetjes aan zijn bureau oppeuzelt, bezoekt de andere het bedrijfsrestaurant. En voor dat bedrijfsrestaurant zijn er ook trends ...

1. Weg met de dagschotel

Steeds meer mensen hebben allerlei allergieën en het aantal vegetariërs blijft toenemen. Of ze hebben het gewoon druk, en willen dat het aanbod daarop inspeelt. Het moet vaak ook gewoon een snelle snack zijn die achter de computer of in de wagen opgegeten kan worden. Eten volgens de behoefte van het moment, is het uitgangspunt. “Voor het concept van de vaste dagschotel is nog weinig toekomst weggelegd”, oppert Willem De Cock van ISS België.

2. Eten, altijd en overal

De jonge generatie van de millennials is opgegroeid met het idee dat alles kan, en op elk moment, zegt Willem De Cock: “Ze willen ook kunnen eten buiten de ‘normale’ openingsuren. Daarom is een evolutie van een naar vier of zelfs vijf ‘etenstijden’ niet tegen te houden: ontbijt, voor de lunch, de lunch, na de lunch en voor het vertrek naar huis”, meent hij.

3. Minder voorspelbaar en eenvoudig

De meesten hebben in de voormiddag vaak geen flauw idee waar en wat ze ‘s middags willen eten. “Die keuze wordt bepaald door hun humeur, wat de collega’s doen, wat voor lekkers ze op de kaart zien … ‘Less habits, more moods’”, stelt hij. In tijden van smartphones en apps is het normaal om snel even te checken wat er vandaag te eten is of om eventueel een plaatsje te reserveren. “Lunchen mag niet complex zijn. Een eenvoudige prijszetting en betalen met de kaart of een app is een evidentie.”

4. ‘Dode tijd’ is verloren tijd

Iedereen is druk bezig en wil zo weinig mogelijk tijd verspillen. Dus proberen we te vermijden om tijd te verliezen, bijvoorbeeld door binnen te springen op rustige uren of op voorhand te bestellen.

5. Eten met een geweten

De consument wil een gerust geweten: het moet bio of caloriearm zijn. Of met zo weinig mogelijk tussenschakels op het bord belanden. “Een cateraar moet ervoor zorgen dat wat ik eet, goed is voor mijn lichaam. En niemand mag te lijden hebben onder wat ik eet, dus ook geen dieren.”


(wv) - Bron: MARK Magazine 

groenten 6 juni 2018