Teveel lood in de koffiemachine op het werk?
Hoe gezond is de koffie op kantoor?
Zeer effectief voor vrouwen, menen de onderzoekers. Zij presteren opmerkelijk beter na een espresso of twee. Mannen niet. Bij hen zorgt de cafeïne voor minder zelfvertrouwen. Mannen met stress en koffie in het lijf zouden er ook langer over doen om hun werk gedaan te krijgen.
Belachelijke studie, zal u zeggen. Misschien, maar stel u eens voor dat het waar is. Aangezien het nog steeds vooral mannen zijn die de dienst uitmaken in het bedrijfsleven, kan het drinken van een koffie te veel plots verstrekkende gevolgen hebben.
Want wat doen mannen tijdens vergaderingen? Inderdaad: stressen en koffiedrinken. Beide vaak in enorme hoeveelheden. Zet een hoop vrouwen en een dampende thermos aan dezelfde tafel en de vergadering zal niet alleen minder lang duren, het probleem wordt misschien zelfs opgelost. Zo klaar als een klontje lijkt ons dat.
(wv)  
4 februari 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Hoe gezond is de koffie op kantoor?
Zit je zo’n beetje in te dommelen achter je computer? Heb je last van najaarsmoeheid? Tijd om je te herpakken! Met deze 5 tips moet het lukken …
Als de Antwerpenaar Frans Rombouts in 1896 een gehuurde brandtrommel aanzwengelt om voor eigen gebruik koffie te branden, beseft hij nauwelijks wat hij in beweging zet. Het is het begin van een passioneel avontuur en de feitelijke start van een succesvol familiaal bedrijf. De brandtrommel is meteen de doopvont voor het merk Rombouts.
Lijd jij onder stress door lange werkdagen? Volgens Japanners is het dan de moeite om te leren bloemschikken.
624 euro per maand. Dat is het loonverschil tussen man en vrouw.
Bij veel jobtesten zijn je persoonlijkheid en gedrag cruciale elementen. En vaak duiken dan die vier befaamde kleurtypes op.
Bedrijven maken voor hun sollicitatieprocedures steeds vaker gebruik van artificial intelligence (AI). Enkele tips voor het tijdperk van mens en machine.
Het aantal ontslagen staan in ons land op een laag peil. Toch zijn er jaarlijks duizenden die hun ontslag krijgen of nemen. Hoe nemen zij dan afscheid?
Sinds 1 april 2023 moet jij je als werknemer niet langer verantwoorden wanneer je na de werkuren niet meteen antwoordt op een mail of bericht van je werkgever.