Aankomen op je werk doe je zo
Je aankomst zet de toon voor de rest van de werkdag. Reden genoeg om op een goede manier de kantoordeuren open te zwaaien.
Normaal gezien valt deze op de tweede maandag van januari. Toch lijkt het ons een beter idee om nu al aan de slag te gaan en je bureau een flinke beurt te geven. Tussen kerst en nieuwjaar is het immers een pak rustiger op kantoor. Het uitgelezen moment dus om al dat rondslingerend papier weg te gooien en orde te scheppen in de chaos.
The Examiner somt alvast een drietal makkelijke strategieën op om een papierberg te vermijden.
Als een afzender de moeite neemt om papier uit te sparen door je te e-mailen, laat geprint dan uit. Het kost je meer moeite om de afstand bureau-printer-bureau af te leggen dan om je inbox te voorzien van duidelijk gelabelde archiefmappen. De inbox-zoekfunctie is ook veel makkelijker dan een zoektocht door stapels documenten.
Ook presentaties print je beter niet uit. Bekijk ze op het beeldscherm van je laptop en typ je notities in het bestand zelf.
Alle bestanden kan je overzichtelijk onderbrengen in verschillende mappen en submappen. Fichebakken en archiefkasten zijn niet meer van deze tijd.
(ab)
26 december 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Je aankomst zet de toon voor de rest van de werkdag. Reden genoeg om op een goede manier de kantoordeuren open te zwaaien.
Nieuwe trends spotten? Soms moet je gewoon zelf een nieuwe trend zetten, aldus Sofie Lemaire. In haar Studio Brusselprogramma ‘De Wereld Van Sofie’ voegt ze meteen de daad bij het woord ...
Ligt jouw bureau bedolven onder stapels papieren en andere rommel? Voel je maar niet schuldig. Integendeel: zo’n puinhoop zou beter werken...
Het HR-team van Politiezone Antwerpen werd verkozen tot HR Ambassadeur 2023. Een eretitel die de organisatie een jaar lang mag dragen.
We vroegen aan Tomas Mertens (42) uit La Hamaide hoeveel hij als hogeschooldocent verdient en wat zijn job precies inhoudt...
Hoe breng je best slecht nieuws of ontslag? Gebruik deze 4 stappen om de schade te beperken.
Ondanks dat we economisch gezien in woelige wateren verkeren stijgt het aantal bedienden dat een winstpremie krijgt. Hoe kan dat?
In zes stappen een rustige en aangename werkplek creëren? Het kan met deze eenvoudige ingrepen!
We spraken met Maxime Dôme over zijn dag als coach van Standard Femina en onderdompeling in de wereld van het professionele vrouwenvoetbal.