Vlaanderen telt bijna vier keer meer laadstations dan Brussel en Wallonië
Er zijn veel meer laadstations voor elektrische wagens in Vlaanderen dan in Brussel en Wallonië samen. Al is Brussel wel op een ander mobiliteitsvlak koploper.
Een bedrijfswagen is leuk. Maar wat zijn nu juist de voordelen van een bedrijfswagen? Wat is zo een firmawagen waard? En wie krijgt er een? Of waarom krijg jij er geen?
Wil je weten waarom je moet betalen voor je bedrijfswagen? Of wil je gewoon weten wat de meest ecologische wagens zijn? Moet jij zelf opdraaien voor een ongeval dat je hebt gehad? Jobat heeft hieronder op al deze vragen een antwoord...
Er zijn veel meer laadstations voor elektrische wagens in Vlaanderen dan in Brussel en Wallonië samen. Al is Brussel wel op een ander mobiliteitsvlak koploper.
Ondanks het stijgend aantal bedrijfswagens kiezen steeds meer werknemers ervoor om hun bedrijfsbolide in te ruilen voor een flexibel mobiliteitsbudget. Waarom kiezen ze ervoor?
Moet je zelf je boetes betalen wanneer je een verkeersovertreding pleegt op de weg van of naar het werk?
Extralegale voordelen bestaan in alle vormen en maten. Maar het ene extralegale voordeel is al praktischer dan het andere. Een overzicht!
De voorbije 5 jaar is het gemiddeld aantal extralegale voordelen met 3,5% toegenomen. Al is er een groot verschil in functie en statuut.
Een bedrijfswagen kan een interessant extralegaal voordeel zijn. Maar is het wel zo interessant als het wordt voorgesteld? En hoeveel betaal je zélf?
Een historisch kantelpunt op de bedrijfswagenmarkt in België: voor het eerst zijn alle voertuigen in de top 10 van meest bestelde modellen 100% elektrisch.
Op vijf jaar tijd zijn er bijna 12,4% meer werknemers die terugvallen op een bedrijfswagen. In de privésector is zo’n wagen intussen ingeburgerd.
Door de hoge brandstofprijzen zoeken veel pendelaars een alternatieve of goedkopere manier om op het werk te geraken. Dit zijn de voordelen van carpooling.
Volgens een Europees onderzoek van leasingbedrijf Arval zijn Belgische werkgevers best wel bekommerd om het mobiliteitsprobleem van hun personeel.
Ik moet me vaak voor het werk verplaatsen met mijn eigen wagen, maar eigenlijk kom ik liever met de trein naar het werk. Kan dat?
We pendelen nog steeds meestal met de auto naar het werk én ... al dat thuiswerken is slechts weggelegd voor een minderheid aan werknemers.
In steeds meer bedrijven kan je als medewerker gebruikmaken van een mobiliteitsbudget. Maar door het wetgevend kader is de groeimarge nu beperkt.
Mijn werkgever verwacht dat ik verplaatsingen maak voor het werk met mijn eigen wagen. Kan ik dat weigeren?
Ondanks het vele telewerk en de glijdende werkuren, zijn er nog altijd heel wat files op de Vlaamse hoofdwegen...
Ons wagenpark wordt steeds groener, en dan hebben we het niet over de kleur...
In steeds meer bedrijven heb je als medewerker de kans om in te stappen in een cafetariaplan. Wat zijn de voordelen van zo'n plan?
Een loonsverhoging of een extralegaal voordeel: het is altijd fijn wanneer je tomeloze inzet op de werkvloer beloond wordt. Hoe maak je de juiste keuze?
Met de war for talent in volle gang, schakelen werkgevers een tandje bij in het aanbieden van extralegale voordelen. We zetten ze voor je op een rij!
Het aandeel bedrijfswagens stagneert voor het eerst in jaren. Dat blijkt uit een analyse van SD Worx bij 1,2 miljoen werknemers in de privésector.