Vooral je baas zit tijdens de werkuren op Facebook & Twitter
Een studie van Google toont aan dat niet de jongere generatie, maar vooral leidinggevenden tijdens de werkuren actief zijn op sociale media.
Ook privémails checken (75 procent) én verzenden (52 procent), privételefoongesprekken voeren (53 procent) en online transacties uitvoeren (52 procent) blijken populaire privézaken te zijn om op het werk uit te voeren. Dat wijst een studie van Regus uit bij 150 Belgische kantoorwerkers. In vergelijking met gelijkaardig onderzoek van Regus in 2010 worden privézaken vandaag steeds meer behandeld op de werkvloer.
“Dit onderzoek toont aan dat de grens tussen privé- en werkleven steeds vager wordt. Van veel kantoorwerkers wordt verwacht dat ze werken tijdens hun vrije tijd: ze kijken mails na, lezen documenten of bereiden taken voor. Ze zien er dan ook geen graten in om privézaken te regelen op kantoor”, aldus William Willems, algemeen directeur van Regus Belux. "Werkgevers moeten hun werknemers het vertrouwen geven om hun werk-privétijd zelf te gaan invullen. Net zoals ze hen het vertrouwen moeten geven om te werken waar ze dat willen."
(nm)
3 juli 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Een studie van Google toont aan dat niet de jongere generatie, maar vooral leidinggevenden tijdens de werkuren actief zijn op sociale media.
Bedrijven uit de technologische sector staan erom bekend om hun werknemers, en dan vooral hun softwareontwikkelaars, meer dan behoorlijk te belonen.
Zin om van facebooken en tweeten je echte job te maken? Dan zijn deze zeven jobs misschien wel iets voor jou…
Volgens sommigen gaat de informatie die we op Facebook delen binnen een paar jaar een grote rol spelen in beslissingen van bedrijven over wie ze aanwerven.
Uit een studie van NationaleVacaturebank blijkt dat bijna driekwart van de werknemers zich ergert aan de privéverhalen van zijn collega's.
Een werknemer van Blokker werd aan de deur gezet nadat hij zijn werkgever had beledigd op Facebook. Hij noemde zijn baas onder meer een ‘hoerestumperd’.
Steeds meer sollicitanten besnuffelen potentiële werkgevers via sociale media. Dat geeft alvast een eerste indruk van bedrijven waar ze willen solliciteren.
Onderzoek van netwerkspecialist Cisco toont aan dat maar liefst 71% van de Belgische werknemers een privétoestel gebruikt voor professionele doeleinden.
De buitenwereld kent de Nationale Loterij vooral van ‘de Lotto’, en mogelijk ook van de vele goede doelen die ze steunt. Als organisatie zet ze zelf heel erg in op duurzaamheid en verbondenheid.