Belangrijke mensen hebben geen gsm
Steeds meer mensen bezitten een smartphone, dus verliest het speeltje zijn waarde als statussymbool. Als je echt belangrijk bent, dan komt men wel naar je toe, zo klinkt de redenering.
Toen Telenet op 27 juli vorig jaar de King en Kong-abonnementen in de markt plaatste, was dat deels vanuit de vaststelling dat de mobiele telefoonmarkt een jungle was geworden waarin een kat haar jongeren niet meer terugvond.
“De markt was overwoekerd met verschillende tariefplannen en kleine lettertjes. Dat gebrek aan transparantie zorgde bij de consument voor een zekere inertie. Het was een markt waarin het moeilijk bewegen en keuzes maken was. Met King en Kong hebben we gekozen om die keuze heel eenvoudig te maken. Je kunt veel bellen of je kan heel veel bellen. Dan kies je respectievelijk voor King of Kong. Alle andere plannen hebben we achterwege gelaten”, legt Maarten Vanthemsche uit.
De consument reageerde daar positief op, zo blijkt uit de laatste cijfers van Telenet. Eind maart telde de telecomoperator meer dan 600.000 mobiele klanten.
Eenvoud is het geheim achter dit succes, meent Maarten Vanthemsche. Die eenvoud wou de marketeer ook weerspiegeld zien in de naam van de mobiele telefoonpakketten. “King hadden we vlug gevonden. Dat stond voor veel. Daar hadden we de overtreffende trap van nodig. Op een bepaald moment kwam ons reclamebureau TWBA aandraven met Kong. En dat was het.”
De lancering van King en Kong ging gepaard met een grote mediainvestering. “Om de eenvoudige reden dat we ons aanbod zo bekend mogelijk wilden maken en omdat we tot dan niet echt bekend waren als mobiele operator. De campagne zelf was trouwens, net als het aanbod, overduidelijk minder klassiek”, legt Maarten Vanthemsche uit.
Bijzonder aan de campagne is dat Telenet al bestaande klanten heel specifiek aanspreekt. “Wie al klant is en intekent op King of Kong ontvangt een extra klantenvoordeel. In combinatie met de eenvoud is dat zowat de essentie van onze campagne”, aldus Maarten Vanthemsche.
Inmiddels heeft de concurrentie niet nagelaten om te reageren op het Telenet-aanbod. Andere operatoren pasten hun pakketten aan en lieten hun prijzen dalen. Hoe Telenet daarop gaat reageren, wil Maarten Vanthemsche nog niet kwijt.
“Ik ben vooral tevreden dat ons aanbod aanslaat bij onze klanten en dat we de inertie op de markt doorbroken hebben. Dat onze concurrenten daarop reageren, vind ik een compliment voor ons. We nemen blijkbaar de juiste beslissingen. Over de komende weken en maanden kan ik enkel zeggen dat je ons best in de gaten houdt. We hebben een vervolgverhaal klaar, al kan ik nu nog niet zeggen wat dat is.”
(wv)
26 april 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Steeds meer mensen bezitten een smartphone, dus verliest het speeltje zijn waarde als statussymbool. Als je echt belangrijk bent, dan komt men wel naar je toe, zo klinkt de redenering.
De missie van SEACOM en Interoute: een betere verspreiding van breedbandinternet in Afrika, met alle positieve gevolgen van dien ...
Voor heel wat jobfuncties kan een gsm van het werk een interessant extralegaal voordeel zijn. Toch betekent dit meestal niet dat je onbeperkt mag bellen…
Welke internationale websites brengen jaarlijks de meeste euro's in het laatje en hoeveel verdienen zij gemiddeld per seconde?
Yannick werkt sinds april bij Telenet als klantendienstmedewerker op de technische dienst. Met niet meer dan een diploma secundair onderwijs ‘onthaal & pr’ op zak maakte hij zich weinig illusies over zijn startloon.
Onderzoek van netwerkspecialist Cisco toont aan dat maar liefst 71% van de Belgische werknemers een privétoestel gebruikt voor professionele doeleinden.
De volgende zeven tips kunnen je helpen om van die vervelende internetverslaving af te geraken … Hoog tijd voor een digitale detox!
Uit een rapport blijkt dat Amerikanen in de loop van hun leven 43 dagen aan de telefoon spenderen, wachtend op hun gesprekspartner.
Op emoties hebben we weinig vat, maar ze hebben wel veel invloed op onze werkzaamheden. Hoe ga je daar best mee om?