Hoe maak je online werk van je merk? 'Elke tweet is een 2.0-sticker op je achterruit'
Gekke bekken trekken op een militaire begraafplaats: één foto op Facebook volstond. De Amerikaanse Lindsey Stone kreeg tienduizenden haatmails ...
Het is inderdaad niet nodig om altijd iedereen in cc te zetten. Wanneer dit toch gebeurt creëert men overvolle mailboxen met nutteloze informatie en raken er dikwijls belangrijke mails verloren in de massa.
Eerst en vooral moet je natuurlijk zelf het goede voorbeeld geven, zet dus enkel mensen in cc als ze daadwerkelijk op de hoogte moeten zijn. Ten tweede kan je dit probleem op een teammeeting aankaarten. Vraag iedereen zijn mening en bereidt zelf concrete voorbeelden voor. Probeer vervolgens tot een aantal concrete afspraken te komen waarbij je de focus legt op de voordelen die dit voor ieder individu inhoudt. Je bespaart namelijk voor iedereen een hoop werk door dit gedrag aan te pakken.
Trouwens, door dit op een open manier te bespreken, staan de mensen automatisch meer stil bij hun e-mailgedrag en verdwijnt de ongewenste gewoonte voor een stuk vanzelf. Tevens, kan je ook checken bij IT, HR of communicatie of er reeds regels hiervoor bestaan. Indien dit niet het geval is, kan je misschien samen met hen én op basis van de input die je van je collega’s hebt gekregen een code of conduct opstellen.
Ilse Claes is arbeidspsychologe en business group talent manager bij Tessenderlo Group        
7 augustus 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Gekke bekken trekken op een militaire begraafplaats: één foto op Facebook volstond. De Amerikaanse Lindsey Stone kreeg tienduizenden haatmails ...
Hoe kan iemand zo’n astronomisch hoog bedrag verdienen met één simpele foto, terwijl de gemiddelde mens daar maanden voor moet werken?
Tijdens de voorbereiding op een sollicitatiegesprek gaan werkzoekenden zelden op zoek naar de informatie die er online over zichzelf te vinden is ...
Elke keer er een berichtje op sociale media verschijnt of je een nieuwe mail krijgt, piept je gsm. Steeds meer en meer vergroeien we met onze smartphone.
Ben jij een sociale media expert en wil je graag voor een social mediabedrijf, maar maak je je zorgen of je er wel goed betaald gaat worden?
Wat zijn de voordelen van een regiotoerismejob?
Dacht je dat je mailbox niet nog meer spam te verteren kon krijgen, dan heb je het – helaas – mis. Vorige maand is het aantal ongewenste berichten nog maar eens met 5 procent gestegen.
Maar liefst 1 op 3 Belgische werknemers houdt geen rekening met beperkingen op het gebruik van social media op het werk.
'Operatie Lastpost' bevrijdt organisaties en bedrijven van de rampzalige effecten van overdreven, slordig en inefficiënt e-mailgebruik. Gunnar Michielssen, de geestelijke vader van het project, geeft enkele praktische tips...