Corona geeft online bedrijfsopleidingen stevige duw
We zitten al even in lockdown, toch blijven de online opleidingen rond bedrijfsonderwerpen als paddenstoelen uit de grond schieten...
Hire for attitude, train for skills, is een vaak gehoorde slogan als het gaat om het aantrekken van talent. Hoe dan ook, uit onderzoek van adviesbureau Gartner blijkt dat organisaties moeite hebben om talent aan te trekken.
“Traditionele rekruteringsmethoden bieden vandaag niet langer een antwoord op de verschuivingen op de arbeidsmarkt”, vindt Lauren Smith, vicepresident HR bij Gartner. Zo moet de talent pool waarin wordt gerekruteerd breder en moeten organisaties ook hun waarden nog meer uitdragen.
Slechts 16 procent van de medewerkers beschikt volgens Gartner over de vaardigheden die ze nodig hebben voor hun huidige en toekomstige rol bij hun werkgever. Om talent aan te trekken, moeten leiders het geweer van schouder veranderen, vindt Smith. Ze moeten hun strategie verschuiven van het vervangen van medewerkers naar het vormen van het personeel.
(William Visterin) - Bron: MARK Magazine
We zitten al even in lockdown, toch blijven de online opleidingen rond bedrijfsonderwerpen als paddenstoelen uit de grond schieten...
Hoewel permanente bijscholing belangrijk is op de arbeidsmarkt van vandaag, blijkt het gebruik van opleidingscheques jaar na jaar achteruit te gaan.
Het nieuwe werken staat midden op de werkvloer. Hoe jouw HR-afdeling daarmee omgaat, zegt iets over de wendbaarheid van je werkgever.
Investeren in opleidingen is een goed idee. Als een bedrijf opleidingen voorziet, dan verhoogt de loyaliteit van de werknemers.
In tijden van schaarste aan talent is het verwelkomen van dat talent of onboarding meer dan ooit van tel. Hierbij geldt: keep is the new get.
“Onboarding doe je om diverse redenen”, vertelt Mirabel Hoys, die als (out)sourcingmanager bij Attentia aan het hoofd staat van een team van ongeveer zeventig consultants.
Als young graduate krijg je volop leer- en ontplooiingsmogelijkheden én vind je steeds vaker een traject dat jou op het lijf geschreven is. Zeker bij Attentia.
De coronacrisis heeft het thuiswerken een stevige boost gegeven. Ruim één op drie van de werknemers werkte in 2022 regelmatig of soms thuis.
43% van de Vlaamse bedienden heeft op het eind van het jaar vakantiedagen over. Bij de mannen loopt dit op tot 47%, tegenover 39% van de vrouwen...