Jongeren lopen meer risico op burn-out dan ouderen
Jonge werknemers hebben meer kans om ziek te worden en ongevallen te krijgen dan oudere werknemers. Ook de kans op een burn-out ligt opvallend hoger.
De studie werd uitgevoerd bij meer dan 23.000 mensen, waarvan het cognitieve gedrag over de jaren heen gemeten werd in 1946, 1958 en 1970. Daaruit bleek dat wanneer iemand op jonge leeftijd slechts over beperkte cognitieve capaciteiten beschikt, hij of zij later ook meer zal thuisblijven van het werk wegens ziekte.
In de 1946-groep bevond 47% van de langdurig afwezigen zich als kind in de minst intelligente groep. Daartegenover nam slechts 13% van de kinderen met de best ontwikkelde cognitieve capaciteiten later langdurig ziekteverlof.
(nm) – Bron: Express.be
18 april 2012Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Jonge werknemers hebben meer kans om ziek te worden en ongevallen te krijgen dan oudere werknemers. Ook de kans op een burn-out ligt opvallend hoger.
Eerstgeborenen zijn over het algemeen verstandiger en neigen meer naar perfectionisme. Daar staat tegenover dat jongere broers of zussen doorgaans meer uitgaan en liever nieuwe dingen uitproberen.
In België is het aantal ziektemeldingen op 8 jaar tijd met maar liefst 37% gestegen! Jobat zet de voornaamste oorzaken en bestrijdingsmiddelen op een rij...
Een internationale enquête toont aan dat bijna drie op de tien werknemers hun werkomgeving mentaal onveilig én ongezond vinden.
Meer dan 7 op 10 werknemers gaat werken wanneer hij ziek is. Zij die toch thuisblijven, voelen zich in 55% van de gevallen schuldig over hun afwezigheid ...
Ook op je werk kan je aardig ziek worden.Om griep te voorkomen, zijn er enkele eenvoudige tips zoals handen wassen.
Dat er ochtendmensen en avondmensen bestaan, wist iedereen al langer. Maar dat die tweede categorie doorgaans een pak slimmer is, was nog niet geweten.
Een pas uitgereikte Nobelprijs doet de aandacht voor de loonkloof tussen man en vrouw opflakkeren. Die blijkt nergens zo klein als bij ons.
Diversiteit op het werk is een meerwaarde. Maar het kan ook uitdagend zijn om om te gaan met cultuurverschillen onder collega’s. Lees je in met deze tips!