Persoonlijke ontwikkeling
Vorige

1 van 939

Volgende
Volgend artikel:

Jezelf zijn op het werk: waarom en hoe?

Inspiratie: waanzinnige naamkaartjes

Een visitekaartje zegt heel veel over jezelf. Besteed er dus de nodige aandacht aan. Wil je uit het oog springen? Neem dan zeker onderstaande tips eens door. Een eerste indruk maak je immers maar één keer. Ter inspiratie schotelen we enkele waanzinnige voorbeelden voor.
#
  • Ben je zelf geen krak in ontwerpen? Neem dan iemand onder de arm die er wel kaas van gegeten heeft. Dat kost je wat maar levert veel meer oehs en aahs op.
  • Houd het simpel. Zet er enkel het broodnodige op en overdrijf niet met kleuren en verschillende soorten lettertypes.
  • Gebruik een lettertype- en –grootte dat goed leesbaar is. Print het ontwerp op ware grootte om een idee te krijgen.
  • Ben je actief op social media? Een Twitter-account of LinkedIn-url mag eveneens op je kaartje.
  • Laat je ontwerp aan enkele vrienden of familieleden zien en vraag hun persoonlijke mening. Zij zien misschien iets wat jou niet opvalt.
  • Kies kwalitatief papier. Heel wat drukkerijen bezorgen je maar al te graag enkele stalen. Kwestie van op voorhand te voelen wat voor vlees je in de kuip hebt.
  • Gebruik enkel een atypisch formaat of materiaal als het een meerwaarde biedt.

Inspiratie

Dit zijn waanzinnige visitekaartjes van onder andere een sommelier, fotograaf, echtscheidingsbemiddelaar, yoga-instructrice en tuindesigner. Het hoeft ook niet altijd een rechthoekig kaartje te zijn. Dat bewijzen deze beursmakelaar en visagiste. En als het echt wat mag kosten kun je ook naar andere materialen gaan zoals deze kaashandelaar en fietsenmaker. Met humor scoor je uiteraard ook. Kijk maar naar deze personal trainer. Buikje weg in 1, 2, 3!

(em) - Bron en ©: Caserne, Norris Mantooth, James Mahon, Marked for Trade, Jamie Wieck, Rethink, OpusMúltipla, Bon Vivant en Zohra Mouhetta. 

27 januari 2017

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte