Collega's
Vorige

1 van 607

Volgende
Volgend artikel:

Eindeloze mogelijkheden bij PepsiCo

Mede mogelijk gemaakt door: Unilin

In beweging voor SOS Kinderdorpen

Moving-Lives_bezoek-aan-een-familie
De actie rond SOS Kinderdorpen zette niet alleen aan tot meer bewegen, ze bracht collega’s onderling ook dichter bij elkaar.
Bijna 900 Unilin-medewerkers liepen, wandelden en fietsten zich de voorbije weken in het zweet voor SOS Kinderdorpen. Behalve sponsoring voor het goede doel, leverde de Moving Lives-actie veel warme contacten op tussen de collega’s in binnen- én buitenland.

Fietsen doet ze niet zo vaak, maar voor een wandeling of een toertje met haar longboard is Margo Straetemans altijd te vinden. Haar enthousiasme om te bewegen, was de laatste weken zelfs nog groter. Hoe vaker ze immers uit haar stoel kwam, hoe meer geld ze in het laatje bracht voor SOS Kinderdorpen, de organisatie die door haar werkgever Unilin gesteund wordt. “Op één maand tijd verzamelde ik 105 kilometer”, vertelt ze. “Trajecten waarvoor ik normaal in de metro spring, deed ik te voet of met mijn longboard. We namen met het hele Accessory Team aan het project deel en motiveerden elkaar om wekelijks ons persoonlijke doel te halen.”

Steun voor Brazilië

Goede doelen steunen doet de producent van onder andere Quick-Step wel vaker. Wat de Moving Lives-actie onderscheidt, is het internationale karakter. “De keuze viel op SOS Kinderdorpen omdat zij in veel landen waar Unilin actief is ook aanwezig zijn”, vertelt HR-director Katrijn Clement. “Bovendien is het een organisatie waarin collega’s over de landsgrenzen heen zich kunnen vinden.” Tom Moons van SOS Kinderdorpen pikt in: “Ons doel is kinderen een betere toekomst geven. Wereldwijd groeit een op de tien kinderen alleen op. Dat zou niet mogen zijn. Voor Unilin kozen we een project in het noordoosten van Brazilië, een regio die door de COVID-crisis sterk getroffen is. We hopen dankzij de actie van Unilin veertig families en hun kinderen te ondersteunen.”

Dat veel collega’s zich door de actie aangesproken voelden, bleek uit de snelheid waarmee het eerste doel – 100.000 kilometer – werd gehaald. Al na een paar weken werd het doel verhoogd tot 384.400 kilometer, de afstand van de aarde tot de maan. “Daarvoor moesten de deelnemers écht uit hun pijp komen”, zegt Maxime Vanacker van Moving Lives, het platform dat Unilin en SOS Kinderdorpen bij elkaar bracht en waarop de kilometers en fondsen geregistreerd werden. “En dat deden ze ook. Op sommige afdelingen waren er zelfs wedstrijdjes tussen de collega’s aan de gang. Ze daagden elkaar onder andere uit om een ‘kunstwerk’ in Strava te lopen.”

Verbindend project

De actie zette overigens niet alleen aan tot meer bewegen, ze bracht collega’s onderling ook dichter bij elkaar. Sommige teams waren zelfs internationaal samengesteld. “Het was mooi om te zien hoeveel dit gezamenlijke doel bij de medewerkers losweekte”, zegt Katrijn. “Na een jaar telewerk was er duidelijk nood aan een dergelijk verbindend project. We kunnen hier alleen maar blij mee zijn. Het was een win voor alle betrokkenen.”

(Hermien Vanoost) - Bron: Go for happy! Magazine

29 juni 2021
Anderen bekeken ook