Apple, Facebook en Yahoo creëren flexibele hoofdkantoren
Kantoorgebouwen die momenteel in de steigers staan houden rekening met elk type werknemer. Want niet iedereen werkt graag permanent op dezelfde locatie ...
Voor Coolblue’ers is vergaderen in de Frituur- of Fotobooth-vergaderkamer de normaalste zaak van de wereld. Eigenzinnig noemen ze dat. Omdat je tijdens een sollicitatiegesprek in de Frituur net iets makkelijker je verhaal kan onderbouwen dan in een standaard ingerichte vergaderkamer.
“We hebben ongetwijfeld het leukste kantoor van België”, aldus een trotse Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. “We willen zowel onze huidige en nieuwe talenten als onze bezoekers verwonderen in alles wat we doen. Dit lukt wonderwel in één van onze waanzinnige vergaderzalen.”
Ook van de kantine maakten de Coolblue’ers iets eigenzinnigs. Lunchen gebeurt er aan houten picknicktafels ‘in het groen’. Het lijkt wel alsof je middenin een park zit. Even ontspannen? Haal dan de tafeltennis rackets maar boven.
Nieuwsgierig? Kijk dan even mee binnen in …
Ongetwijfeld de populairste vergaderkamer. Wie gaat niet spontaan glimlachen als je na een vergadering eendjes kan vissen? Heb jij er het meest? Dan maak je kans op leuke ‘knuffel-prijzen’.
Kan het Belgischer? In deze vergaderkamer kan iedereen zijn ongezouten mening geven. Je waant je er in een echte frituur. Enkel de frietgeur ontbreekt.
De beste ideeën ontstaan vaak op café. Zo begon het voor Coolblue allemaal in het Rotterdamse café ‘De Dijk’. Op een bierkaartje schreven de drie oprichters hun eerste opzet voor Coolblue. ‘De Dijk’ mocht dan ook niet in het hoofdkantoor ontbreken. Enkel de tapkraan werkt niet.
Wat is het hele idee van een portal? Juist. Daarom is deze vergaderkamer er zowel in het Belgische als het Nederlandse hoofdkantoor. Best grappig: pas na de bouw bleek dat bijna niemand het spel kent. Maar ja, het blijft toch waanzinnig leuk.
Gamen zit de Coolblue’ers in het bloed. Een game-vergaderkamer was dan ook een logische keuze. Vergaderen vanuit een karretje op rails waarbij je bananen moet verzamelen? Dit kan in de Donkey Kong-kamer. We zijn apetrots op het resultaat!
Deze ‘stilteruimte’ wordt hoe langer, hoe persoonlijker. Je kan er in alle rust werken, vergaderen én je foto laten nemen. De muren bestaan uit prikbord zodat je er het resultaat van je fotosessie meteen op kwijt kan. Mondhoekjes omhoog!
Altijd al de ‘James Bond’-intro willen naspelen? Dan is deze stilteruimte de ideale locatie.
Hup Holland hup! De Nederlandse Coolblue’ers kregen ook een kamer! Het werd een stiltekamer die zo ‘over de top’ Hollands is dat een Nederlander er niet dood wil gevonden worden. Inclusief tulpen, klompen en kazen.
Waar kan je het best tot rust komen in eigen land? Juist, in de Ardennen. Het thema voor deze stilteruimte lag dan ook voor de hand. Even pauzeren? Ga dan muurklimmen.
Coolblue is een snelgroeiend e-commercebedrijf met 8 fysieke winkels in Wilrijk, Lochristi, Zaventem, Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht en Amsterdam. De online retailer verkoopt consumentenproducten in 10 categorieën, van Telefonie & Tablets, Computer & Netwerk, Tuin & Gereedschap tot Koken & Wonen. In 2016 behaalde het bedrijf een omzet van 857 miljoen euro en daarmee is het één van de grootste e-commercebedrijven in België en Nederland.
(es) - Meer info: WerkenbijCoolblue.be
11 december 2017Kantoorgebouwen die momenteel in de steigers staan houden rekening met elk type werknemer. Want niet iedereen werkt graag permanent op dezelfde locatie ...
Vergeet de klassieke werkplek, ook op deze plaatsen kan je heel wat werk verrichten zonder dat je iemand stoort. Een overzicht!
Enkele voorbeelden van moderne en creatieve kantoorinrichtingen waar de meeste werknemers alleen maar van kunnen dromen! Van Facebook, Google, Groupon, ...
Stank, lawaai, te koud, te warm, te weinig ruimte of zelfs ronduit gevaarlijk: het zijn allemaal elementen waar werknemers zich danig aan storen.
Het management van deze nieuwssite dacht waarschijnlijk dat ze hun personeel een plezier deden met een gloednieuw kantoor. Niets bleek minder waar...
Het toonaangevende Britse interieurarchitectenbureau Penson nam het YouTube-kantoor in London onder handen. Dat leverde het volgende bijzondere resultaat op
Kris en Hans werken al enkele jaren bij De Lijn als buschauffeur en teamcoach.
Mijn nieuwe job vereist dat ik me elke dag kleed in pak en das. Moet mijn werkgever die kledij betalen?
Bij hr-dienstverlener Liantis hebben salesmedewerkers Tamara en Jens één doel: een meerwaarde betekenen.