19 moeilijke dingen die je moet doen voor succes
Volgens business-strateeg en populaire spreker Dan Waldschmidt moet je je focussen op de volgende 19 vervelende zaken om succesvol te kunnen zijn …
In het boek 'Give and Take' beschrijft auteur Adam Grant, managementprofessor aan de Wharton School van de University of Pennsylvania, dat hulpvaardig zijn en ervan genieten om anderen te helpen op korte termijn leidt tot inefficiëntie. Op lange termijn kan hulpvaardig gedrag echter verrassend positief uitdraaien.
Zo blijkt uit verscheidene studies dat hulpvaardige mensen aanvankelijk vaak niet de beste schoolresultaten behalen of een hoog salaris krijgen. Na een langere periode zullen echter de hoogste inkomens of de beste universiteitsprestaties toebehoren aan de meest genereuze mensen.
Hij verklaart het succes van hulpvaardigheid op lange termijn onder meer aan de hand van relaties en motivatie. Vanuit het relatiestandpunt blijkt dat hulpvaardige mensen diepere en bredere connecties uitbouwen. Wanneer een verkoper écht om jou geeft, zal je bijvoorbeeld meer geneigd zijn om van hem te kopen, bij een volgende aankoop opnieuw naar hem te gaan én nieuwe klanten naar hem door te verwijzen.
Vanuit het motivatiestandpunt blijkt onder meer dat anderen helpen betekenis en doel geeft aan het eigen leven. Onze bijdrages doen er wel degelijk toe en dat geeft ons energie om harder, langer en slimmer te werken.
Maar volgens Grant is er nog een derde reden waarom hulpvaardigheid voordelen op lange termijn kan opleveren: men leert er namelijk heel veel van. Door anderen (bijvoorbeeld je collega's) uit de nood te helpen, verwerf je immers nieuwe kennis en vaardigheden.
Een studie van de Rutgers Universiteit in New Jersey toont aan dat werknemers die hun collega's het meeste helpen in het algemeen ook het best presteren. Dit komt omdat zij, door samen te kijken naar de problemen van anderen, meer inzicht krijgen over hun eigen werk en zo uiteindelijk betere probleemoplossers worden.
(nm) – Bron: Theatlantic.com
21 mei 2014Volgens business-strateeg en populaire spreker Dan Waldschmidt moet je je focussen op de volgende 19 vervelende zaken om succesvol te kunnen zijn …
Voor je uit je krammen schiet op kantoor, na een meningsverschil met een collega bijvoorbeeld, stel je jezelf best eerst de volgende drie vragen ...
Goed kunnen samenwerken met je collega’s is een van de belangrijkste factoren die bepaalt of je met plezier gaat werken. 8 tips voor een betere samenwerking
Je persoonlijke competenties zijn erg belangrijk om een stapje hoger op de carrièreladder te klimmen. We zetten ze hieronder even op een rijtje.
Zelfs de beste en leukste jobs kunnen naar een burn-out leiden. Hoe harder je werkt en hoe gemotiveerder je bent om te slagen, hoe meer kans je creëert.
1 op 6 aanwervingen met vast contract stopt al binnen de 6 maanden. En dat heeft een impact...
Je stage doen bij het bedrijf waarop je hoopte, nadien een job aangeboden krijgen bij datzelfde bedrijf én na een jaar groeikansen zien bij diezelfde werkgever. Dat is het parcours dat Xante Janssens (24) na haar studies aflegde bij Hoogmartens Wegenbouw.
Je bent charismatisch, charmant en slim. Maar je bazen of collega’s merken het niet? Geen nood: dankzij Jobat ben je morgen al de held van je bedrijf.
Vergaderen een beestenboel? Zeker en vast als je deze vier vergaderdieren herkent. Wij laten zien hoe je ze temt.