De voor- en nadelen van small talk
Small talk met je collega's? Het heeft meer voor- dan nadelen. Lees er meer over.
De survey, waarbij 2.000 respondenten werden ondervraagd, wijst uit dat gemiddeld 34 procent van de Britse werknemers privékwesties bespreekt met een collega. In de HR-sector blijkt dit op te lopen tot 38 procent. HR-mensen spenderen dagelijks een gemiddelde van 29 minuten aan gesprekken met collega’s over onderwerpen die niet met het werk te maken hebben.
Over familiegebeurtenissen wordt het meest gepraat, daarna volgen roddels over beroemdheden en besprekingen van televisieprogramma’s. Ook het weer komt vaak aan bod op kantoor, net als relatie-, geld-, en gezondheidskwesties.
Jenni Morgan, Trade Marketing Manager bij Mars Drinks Office Connections, over de onderzoeksresultaten: “Terwijl e-mails, telefoontjes en zelfs sociale media op kantoor perfect normale communicatiemiddelen zijn, is het toch geruststellend om te zien dat medewerkers nog altijd de tijd nemen om van hun bureau weg te gaan en met hun collega’s op een persoonlijke manier om te gaan.”
“Niet alleen is dit ideaal om goede onderlinge werkrelaties te creëren, maar het kan ook helpen ons productiever te maken en het leidt vaak tot een positievere en gelukkigere werkomgeving.”
(nm) – Bron: Peoplemanagement.co.uk
5 september 2012Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Small talk met je collega's? Het heeft meer voor- dan nadelen. Lees er meer over.
Roddelende collega's hebben niet alleen veel te vertellen over anderen. Uit onderzoek blijkt dat ze vooral veel over hun eigen karakter verraden.
Roddelen is iets wat altijd zal blijven bestaan en wat eigen is aan mensen. Het kan over een vrij onschuldige vorm van communiceren gaan.
Heb je het gevoel dat iedereen de kamer verlaat wanneer jij binnenkomt? Dit zijn de zes meest voorkomende redenn waarom mensen je mijden.
Wat als je baas je uit eten vraagt, maar je al uitgepraat bent nog voor het voorgerecht op tafel staat? Begin dan niet over je scheve schaats of de sla die tussen zijn tanden zit. Hoe pak je het wel aan?
Werknemers met een koptelefoon op of oordoppen in: het heeft zo zijn voordelen. Maar welke nadelen zijn er verbonden aan deze nieuwe ‘trend’?
Niet iedereen praat even makkelijk met collega's over koetjes en kalfjes. Met deze do’s en don’ts word je toch nog meester in smalltalk.
Mijn werkgever verwacht dat ik verplaatsingen maak voor het werk met mijn eigen wagen. Kan ik dat weigeren?
Voel je het kriebelen om een straaljager te besturen? Of gewoon benieuwd hoeveel militaire piloten verdienen? We doen hun salaris uit de doeken!