15 bewezen tips om vrienden te maken op je werk
Niet iedereen maakt even snel vrienden en al zeker niet op het werk. Heb je een duwtje in de rug nodig? Dan helpen deze tips je op weg.
Muziek beluisteren op je werk met de volumeknop helemaal opengedraaid, het getuigt van weinig respect voor je collega’s. Vooral als je favoriete genre eerder als alternatief kan worden beschouwd. Overweeg een hoofdtelefoon of overleg met je collega’s naar welk muziekgenre of radiozender hun voorkeur gaat.
Werknemers eten hun lunch alsmaar meer op aan hun bureau om tijd uit te sparen. Maar niet elke geur is even aangenaam voor de mensen rondom je. Vermijd daarom etenswaren die nogal fel ruiken (of ‘stinken’) zoals zaken met veel look of ajuin. Tip: aan de hand van het artikel ‘de 11 ergste dingen die je aan je bureau kan eten’ kan je uitmaken of je lunch geschikt is voor op kantoor of niet.
Extra: 4 redenen waarom lunchen met je collega's onbetaalbaar is
Op kantoor kom je vaak (ongewild) veel te weten over het privéleven van je collega’s. Een heftige scheiding, een schokkende affaire, familieproblemen: je weet meer over je collega’s dan je denkt. Maar pas op, niemand zal het appreciëren wanneer blijkt dat je zaken die in vertrouwen zijn gezegd, gewoon doorvertelt aan anderen.
Af en toe je frustraties rond een bepaalde collega uiten aan een andere medewerker kan ontzettend opluchten, maar let dus wel degelijk op met wat je zegt én tegen wie je het zegt.
11 roddeltypes: wie zit in jouw team?
Het zal niet de eerste keer zijn dat een collega ontploft wanneer die koffie wil zetten en ontdekt dat er nog een oude koffiecapsule in het koffiemachine zit. Hoffelijkheid is belangrijk op het werk. Jaag een collega niet expres op de kast door steeds die vuile borden te laten staan of het papier van het kopieermachine niet bij te vullen. Vele kleine ergernissen kunnen namelijk leiden tot een serieus conflict. Hou je zaken netjes!
Niets vervelender als een werknemer die ’s ochtends nogal enthousiast is omgesprongen met zijn straffe parfum. Je vindt ongetwijfeld van jezelf dat je fantastisch ruikt, maar denk eraan dat je collega’s mogelijk niet dezelfde mening zijn toegedaan en dat je hen met jouw sterke geur zelfs opzadelt met een lichte hoofdpijn. Denk eraan: hoe subtieler, hoe beter!
Lees ook: 15 bewezen tips om vrienden te maken op je werk
(nm) – Bron: Blog.brazencareerist.com
10 februari 2022Niet iedereen maakt even snel vrienden en al zeker niet op het werk. Heb je een duwtje in de rug nodig? Dan helpen deze tips je op weg.
Klagende werknemers geven aan waar het mis loopt in een organisatie. Toch krijgen ze vaak weinig begrip. “Dat is onterecht!"
Met het verkeerde been uit bed stappen, het kan iedereen overkomen… Maar wat als je collega élke dag slechtgezind of zelfs brutaal is? Hoe ga je hiermee om?
Om zo goed mogelijk te werken, moet de relatie tussen collega’s dat ook zijn. Maar da's niet altijd zo. We schatten onszelf vaak beter in dan onze collega’s …
Roddelen is het meest geliefde tijdverdrijf op kantoor en niemand ontsnapt eraan. Maar kwaadsprekerij kan heel wat schade berokkenen. Hoe kan je dit voorkomen?
Slechts 16 procent van de nieuw aangeworven medewerkers beschikt over de juiste vaardigheden voor hun (toekomstige) job.
Je collega aanspreken over een onprofessionele houding of ongepast gedrag is lastig. Hoe breng je de onaangename boodschap zo aangenaam mogelijk over?
Vind je die middagpauze tijdverspilling? Vind je je collega’s te saai om mee te lunchen? Opgelet!
Er zijn een aantal dingen en uitstapjes die je beter niet (onvrijwillig) doet met collega’s... Een overzicht.