6 zaken die jij kan leren van luxemerken
10.000 euro betalen voor een handtas of een miljoen voor een luxewagen is geen financiële transactie. Het is een emotionele beslissing.
Sta even stil bij wie je bent en wat je wilt. Personal branding begint met zelfkennis. Kom tot een duidelijk doel, zakelijk en privé. Vind je kracht, je talent, dat wat jou uniek maakt. In marketing zouden we dat de USP noemen, je unique selling point.
Je komt tot een sterk zelfonderzoek door deze vragen:
Je kan ook altijd een SWOT-analyse doen. Dat houdt in dat je je zwaktes, sterktes, kansen en dreigingen in kaart brengt.
Wees tijdens deze oefening altijd eerlijk en duidelijk. Want je anders voordoen, hou je toch niet vol. Denk hierbij aan het ABC van personal branding:
Nadat je bovenstaande vragen beantwoord hebt, formuleer je een elevator pitch. In een paar zinnen maak je duidelijk wie je bent, waar je voor staat en waarom men voor jou zou moeten kiezen.
Denk naast een gevatte tekst ook na over je uitstraling, je persoonlijkheid, je werkwijze en je vormgeving. Vind je het leuk om daaraan te werken, dan kan je bijvoorbeeld ook altijd een moodboard maken.
Je personal branding is duidelijk? Dan is het tijd om erover te communiceren. Laat de wereld weten wie je bent. Doe dat met een duidelijke boodschap en een consistente huisstijl. Dat kan via allerlei online én offline kanalen.
Mogelijke offline kanalen:
Handige online kanalen:
Google zeker ook eens je naam. Komt er iets tevoorschijn dat niet bij je brand past? Onderneem dan actie om dat te (laten) verwijderen.
Als je stopt met communiceren, verdwijnt je merk als sneeuw voor de zon.
Voor sommige beroepen lijkt personal branding misschien niet zo belangrijk, maar het is toch altijd interessant om aan zelfonderzoek te doen, stap 1 is dus voor iedereen wel handig. Wat denk je, ga jij aan de slag met personal branding?
(kd) - Bron: Websitemonster.be
18 juli 201610.000 euro betalen voor een handtas of een miljoen voor een luxewagen is geen financiële transactie. Het is een emotionele beslissing.
Een creatieve generalist is iemand met een breed interesseveld, of iemand die niet te reduceren is tot één titel. Wanneer komen zij het best tot hun recht?
Iedereen is een merk, en zet zichzelf in de verf. Dat is het idee van personal branding. Zakenblad Forbes zette onlangs de grootste fouten op een rijtje.
Bij de zoektocht naar de ideale kandidaat voor een job houden werkgevers rekening met een aantal eigenschappen. Hoe ziet de perfecte sollicitant eruit?
Geraak jij ’s ochtends niet goed uit je bed? Dan is de kans groot dat jij je levensdoel, je ikigai, nog niet gevonden hebt.
Sollicitanten die weten wat ze willen, dat uitstralen én communiceren, hebben meer kans op een job. “Zo’n sterk merk zijn kan je leren.” Hoe pak je het aan?
Steeds vaker begeven sollicitanten zich in hun zoektocht naar werk op de sociale netwerksites. Al bloggend, twitterend of facebookend ...
Als er tien dagen zijn die je nu al in je agenda van 2024 moet aankruisen, dan zijn het de volgende wel!
Vergeet cash, bankrekeningen of crypto. Er zijn twee soorten geld: gelukkig en ongelukkig geld.