De voordelen van werken bij Google
Bij de naam Google denken we spontaan aan de zoekrobot die ons door het World Wide Web loodst, maar er zitten ook mensen achter die site. En die hebben best leuke voordelen op het werk.
De man stelde een lijstje op van eigenschappen die het personeelsbeleid van het bedrijf kenmerken.
De HR-afdeling van Apple draagt bijvoorbeeld goed zorg voor hun werknemers. Moreno werkte er acht jaar en hoorde nooit iemand klagen over verkeerd of te laat betaalde lonen of administratieve rompslomp.
Wat zorgt ervoor dat er in het Apple-bedrijf zo'n leuke werksfeer heerst? Het zit hem in de kleine dingen ...
Toch is ook Apple niet de perfecte werkgever.
Bij de naam Google denken we spontaan aan de zoekrobot die ons door het World Wide Web loodst, maar er zitten ook mensen achter die site. En die hebben best leuke voordelen op het werk.
Het merendeel van de bureaus – zowel op kantoor als thuis – ziet er hetzelfde uit: een houten tafelblad met daarop wat papieren, een computer met klavier en misschien zelfs een bureaulampje. Kortom: saai!
Elk jaar maakt het Great Place To Work Institute Belgium de Best Workplaces van België bekend. Maar welke organisaties zijn Best Workplace?
Een dutje is dé ultieme vorm van zelfzorg. Toch is het niet zo vanzelfsprekend om altijd en overal een rustpauze in te lassen...
Heb je net je diploma verzilverd of verruil je de schoolbanken voor het ‘echte leven’ op de arbeidsmarkt? Hoeveel zal je dan verdienen?
Project Engineer Eline en Team Leader Anton zijn ijverige en ambitieuze medewerkers van Pfizer. Het menselijke aspect van het farmabedrijf triggert hen enorm. “Wat we hier doen, kun je niet alleen.”
Of je nu wel of niet je droomjob uitoefent: het kan nooit kwaad om af en toe eens te reflecteren en je loopbaan grondig onder de loep te nemen...
Ondanks het toenemende belang van welzijn op het werk zijn er nog altijd factoren die stressgerelateerd ziekteverzuim in de hand werken…
Vaak worden de termen employer branding en employer marketing door elkaar gebruikt. Toch staan ze voor iets anders. Bij employer branding breng je jouw bedrijfscultuur op een zo aantrekkelijk mogelijke manier over. De volgende stap is employer marketing: je brengt de juiste boodschap naar de juiste doelgroep zodat ze voor jou komen of blijven werken.