5 tips voor de perfecte werk-privébalans
Hier zijn vijf tips die ervoor zorgen dat je naar een boost in je welzijn en productiviteit kan streven!
Recent onderzoek van UGent wijst uit dat medewerkers organisaties aantrekkelijk vinden als ze een aantal elementen aanbieden. Een goed salarispakket, werkzekerheid en ontwikkelingsmogelijkheden zijn cruciaal. Maar ook een aangename werkomgeving, goede work-life balance en een interessante, uitdagende jobinhoud dragen ertoe bij. Ook zinvol werk en een ‘warme werkgever’ bindt medewerkers.
Is hiermee de kous af? Zeker niet, want minstens even belangrijk is het om hierover consistent en eerlijk te communiceren. De studie wijst uit dat medewerkers goed en meer over hun organisatie praten als ze vinden dat het een unieke werkplek is. Daarom wordt werkgevers aangeraden om ook bij de eigen mensen te benadrukken wat hen onderscheidt, om zo hun aandacht te trekken.
Gezocht: ambassadeur (m/v/x)
(William Visterin) - Bron: Go for happy! Magazine
22 oktober 2024Hier zijn vijf tips die ervoor zorgen dat je naar een boost in je welzijn en productiviteit kan streven!
Steeds meer bedrijven leggen een focus op werkgeluk. En dat is maar goed ook. Maar hoe zet je als bedrijf optimaal in op werkgeluk?
Ruim zes op tien Belgen zijn (heel) enthousiast over hun werk. Hoeveel punten geef jij gemiddeld aan je werk?
Werknemer, medewerker… heel wat mensen gaan ervan uit dat beide termen exact hetzelfde betekenen. Toch is dat niet zo, want er is wel degelijk een verschil.
Wanneer jouw job je een gelukkig gevoel geeft, mag je van geluk spreken: je behoort dan tot de 'happy few' die zich oprecht goed voelen op hun werk.
Werknemers die vol passie praten over hun job en hun bedrijf: welke werkgever is daar niet gelukkig mee?
Het HR-team van netbeheerder Fluvius werd op het HR Gala verkozen tot HR Ambassadeur 2024. Een titel die de organisatie een jaar lang mag dragen.
Waarom worden sommige medewerkers ambassadeurs van hun organisatie en andere niet? De Lijn nam dit onderwerp onder de loep.
Bij De Lijn hebben ze een gefundeerde en doordachte HR-aanpak uitgewerkt. “Want elke dag doet ertoe”, vertelt talentmanager An De Bel.