Waar vind ik jobs?
Vorige

1 van 480

Volgende
Volgend artikel:

Tientallen werkgevers zoeken nieuw talent in Aalst

Google laat je ook naar jobs zoeken

Google For Jobs
Google introduceert een nieuwe zoekfunctie naar vacatures. Hiervoor werkt het bedrijf in België samen met onder meer VDAB en Jobat.

Via de nieuwe functie in Google Zoeken zullen gebruikers, op zoek naar vacatures, direct in de zoekresultaten verwezen worden naar vacatures die aansluiten bij hun zoekopdracht. Wie wil solliciteren, wordt dan doorverwezen naar de website waar de vacature wordt geadverteerd en kan daar dan solliciteren. Langs de andere kant staat de functie in Google Zoeken open voor alle websites die hun vacatures in de nieuwe functie willen integreren.

Is er vandaag vraag naar zo’n functie in Google? Zeker wel, klinkt het bij de partners van het project. “Uit eigen onderzoek weten we dat 36 procent van de kandidaten gebruik maakt van Google. Tegelijk zien we dat 17 procent van de kandidaten hun job vindt via Google. Er gaapt dus nog een kloof tussen ‘zoeken’ en effectief ‘vinden’”, stelt Yoeri Middendorp, digital marketing advisor bij Randstad Belgium. “De nieuwe functie zal ook ons toestaan om het potentieel dat er in de zoekmachine schuilt als rekruteringskanaal beter te benutten”, meent hij.

Partners

De lancering van de zoekfunctie gebeurt op een moment waarbij door de coronacrisis het aantal werkzoekenden is gestegen. “We zijn verheugd dat we, samen met belangrijke Belgische partners, deze nieuwe functie in België kunnen aanbieden zodat mensen nog gemakkelijker kunnen zoeken naar een baan”, aldus Thierry Geerts, country manager Google België.

Tot de Google-partners behoren overheidsdiensten VDAB, Forem en Actiris en dus ook bedrijven als Randstad en Jobat. “Deze samenwerking is goed nieuws voor onze klanten die via Jobat direct gebruik kunnen maken van de mogelijkheden van Google Zoeken”, stelt Ruben Van Goethem, Hoofd Product & Marketing bij Jobat. “We bereiken vandaag al heel wat actief en latent talent via Jobat.be, de zes nieuwsmerken van DPG Media en Mediahuis, zowel digitaal als print. En via tal van digitale partners. Nu wordt daar ook een krachtig kanaal aan toegevoegd.”

Go for happy! Start hier je zoektocht naar een (nieuwe) job…

(William Visterin)

23 september 2020