Aangeboden door BNP Paribas Fortis

Flexibel, efficiënt en persoonlijk: hoe Digital Personal Bankers bij BNP Paribas Fortis klanten helpen groeien ?

Een band opbouwen met klanten om hen te helpen groeien: dat is wat Arne De Greve (32) al vijf jaar lang vol overgave doet. Hij is Digital Personal Banker, een commerciële functie waarbij je telefonisch of via Teams klaarstaat om klanten – zowel twintigers als negentigers – professioneel advies te verlenen over hun bankzaken en meer. “Het is leuk om hen thuis te zien, in hun comfortzone.”

Arne is ruim vijf jaar Personal Banker op afstand. “Als Digital Personal Banker – wat bij ons Priority Banker by James heet – adviseer je proactief en gepersonaliseerd klanten die intekenden op Priority Banking Exclusive”, legt hij uit. “Je bent hun vaste aanspreekpunt en vertrouwenspersoon, en leert henzelf, hun gezin en hun projecten goed kennen om een meerwaarde te creëren. Sommige klanten ken ik nu al meer dan vijf jaar, en nu ik doorgroei en afscheid neem, merk ik nog meer hoe belangrijk ik voor hen was.” 

“Je hoeft geen beleggingsexpert te zijn om bij BNP Paribas Fortis een Personal Banker te worden”, aldus Arne. “Affiniteit met beleggingen is zeker en vast mooi meegenomen, maar veel advies gaat ook over dagelijkse bankzaken, schenkingen of pensioenplanning, bijvoorbeeld. Je zet jouw idee tegenover dat van de klant, zodat hij nieuwe inzichten krijgt, en probeert een win-winsituatie te creëren voor de klant en de bank. Je gaat al met een glimlach naar huis als je hun dankbaarheid voor het advies opmerkt, maar die glimlach wordt natuurlijk nog groter wanneer ze dat advies ook echt volgen.”

Op afstand aangenaam en efficiënt werken

Digitaal werken, dat betekent sneller tot de essentie komen, een meer kwalitatief gesprek voeren en meer klanten spreken – gemiddeld vijf per dag. “Klanten vinden het handig dat ze zich niet hoeven te verplaatsen. Het brengt soms ook een uitdaging met zich mee, bijvoorbeeld wanneer een oudere dame voor het eerst een videogesprek doet. Maar wanneer ze dan na je begeleiding aangeeft dat ze de manier van werken heel aangenaam vond, geeft dat toch veel voldoening. En het is ook een leuk pluspunt om hen thuis te zien, in hun comfortzone.”

Als Digital Personal Banker werk je heel autonoom. Je planning hangt soms af van de wensen van de klant, maar bepaal je verder zelf. “Ik kies er bijvoorbeeld voor om twee late shiften te doen, maar ik heb ook collega’s die bijna nooit langer blijven. Graag begin ik ook wat later om mijn dochters nog naar school te brengen, bijvoorbeeld. Het is geen 9-to-5 voor mij, maar voor jou kan het dat wel zijn, als je dat liever hebt. Je hebt het zelf in de hand.”

Ben jij gepassioneerd om klanten te helpen groeien en wil je een carrière als Digital Personal Banker starten? Ontdek onze vacatures en solliciteer nu!

Groeien door opleidingen en door elkaar

Om je certificatie te behalen en vlot te starten, voorziet BNP Paribas Fortis een mooi opleidingstraject. “Dat traject helpt je goed op weg. Ook daarna kan je kiezen tussen verschillende opleidingen om je expertise naar een hoger niveau te tillen of je communicatieve vaardigheden aan te scherpen. Wat mij ook altijd hielp, is dat je hier op een open vloer werkt met nog vijftien à twintig collega’s. Je hoort hoe iemand anders een gesprek aanpakt en neemt je voor dat ook eens te proberen.”

Daarnaast kan je continu met collega’s overleggen of hen een vraag stellen. “Je hebt veel gesprekken, wat het uitdagend maakt om altijd een geknipt antwoord te hebben voor de klant. Je springt er echt in en krijgt heel veel informatie, maar daardoor leer je ook heel snel bij. Dat heb ik altijd heel leuk gevonden.”

Klaar om een verschil te maken als Digital Personal Banker bij BNP Paribas Fortis? Solliciteer vandaag nog en bouw mee aan de financiële toekomst van onze klanten!

BNP Paribas Fortis: 3 jobs
Voeg je CV toe
Ontdek welke jobs bij je profiel passen door je CV op te laden.

Ontvang per mail jobs op maat

Ontvang nieuwe 'BNP Paribas Fortis' jobs meteen in je mailbox.