Wat is de social media policy van jouw bedrijf?
Sociale netwerken zijn een nieuw medium, mensen kunnen de grenzen hiervan nog niet goed inschatten. Net daarom is een social media policy nuttig.
Door werkonderbrekingen worden we onbeleefder en minder productief. De moderne communicatietechnologie is hiervan de belangrijkste oorzaak: 60 procent van die onderbrekingen wordt veroorzaakt door nieuwe snufjes zoals e-mail, sociale netwerken, sms’en en instant messaging zoals Twitter.
Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Harmon.ie, een provider van e-mailsoftware.
De digitale snufjes zijn stilaan helemaal verweven met ons privé- en professioneel leven. Problematisch is dat die afleiding ook een negatieve impact heeft op de kwaliteit en de kwantiteit van het geleverde werk, én zelfs op de klantenrelaties. "Een op drie medewerkers geeft toe dat onderbrekingen het werk moeilijker maken, en een op vier zegt dat deze afleidingen ervoor zorgen dat er geen tijd meer is voor creatief of diepgaand denken", stipt Harmon.ie aan.
Nog enkele frappante cijfers:
Het jaarlijks verlies aan productiviteit door digitale onderbrekingen is volgens het rapport zo’n 7.560 euro per werknemer.
E-mail, sociale netwerken, sms’en, Twitter en smartphones maken ons ook minder beleefd.
(mr) - Bron: www.express.be en webmagazine Silicon.com  
7 augustus 2019Sociale netwerken zijn een nieuw medium, mensen kunnen de grenzen hiervan nog niet goed inschatten. Net daarom is een social media policy nuttig.
Onverbeterlijke twitteraars hebben er gelukkig weer een trucje bij om hun twittergedrag toe te dekken.
Het gebruik van social media zou werknemers creatiever maken. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO, een Nederlandse onafhankelijke kennisorganisatie.
Dat bedrijven kunnen beslissen om hun werknemers op het werk geen toegang te geven tot Facebook weten we allemaal. Maar je baas heeft ook iets te zeggen over wat je in je vrije tijd op Facebook en andere sociale media doet.
Zowat een derde van alle werknemers gebruikt zijn zakelijke mailaccount voor zaken die niets met het werk te maken hebben. Flirten, bijvoorbeeld!
Sneeuw en zon of regen en wind? De winter leent zich perfect voor het lezen van een goed boek. Jobat selecteert vijf spannende boeken.
Een gezond, duurzaam en proper kantoor zorgt voor gezonde werknemers...
‘En, vertel eens iets over jezelf.’ Het is de simpelste vraag ooit, en toch is de kans groot dat je niet meteen een antwoord klaar hebt.
Mario en Els runnen sinds kort een gezinshuis. Daarin bieden ze 24/7 professionele ondersteuning en zorg aan een zevenjarig meisje en binnenkort nog twee andere kinderen. “We schenken deze kinderen een plaats in ons huis én in ons hart.”