Facebook en Twitter maken werknemers creatiever
Het gebruik van social media zou werknemers creatiever maken. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO, een Nederlandse onafhankelijke kennisorganisatie.
Door werkonderbrekingen worden we onbeleefder en minder productief. De moderne communicatietechnologie is hiervan de belangrijkste oorzaak: 60 procent van die onderbrekingen wordt veroorzaakt door nieuwe snufjes zoals e-mail, sociale netwerken, sms’en en instant messaging zoals Twitter.
Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Harmon.ie, een provider van e-mailsoftware.
De digitale snufjes zijn stilaan helemaal verweven met ons privé- en professioneel leven. Problematisch is dat die afleiding ook een negatieve impact heeft op de kwaliteit en de kwantiteit van het geleverde werk, én zelfs op de klantenrelaties. "Een op drie medewerkers geeft toe dat onderbrekingen het werk moeilijker maken, en een op vier zegt dat deze afleidingen ervoor zorgen dat er geen tijd meer is voor creatief of diepgaand denken", stipt Harmon.ie aan.
Nog enkele frappante cijfers:
Het jaarlijks verlies aan productiviteit door digitale onderbrekingen is volgens het rapport zo’n 7.560 euro per werknemer.
E-mail, sociale netwerken, sms’en, Twitter en smartphones maken ons ook minder beleefd.
(mr) - Bron: www.express.be en webmagazine Silicon.com  
7 augustus 2019Het gebruik van social media zou werknemers creatiever maken. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO, een Nederlandse onafhankelijke kennisorganisatie.
Sociale netwerken zijn een nieuw medium, mensen kunnen de grenzen hiervan nog niet goed inschatten. Net daarom is een social media policy nuttig.
Bedrijven kunnen beslissen om hun werknemers geen toegang te geven tot Facebook. Maar je baas heeft ook iets te zeggen over wat je in je vrije tijd op sociale media doet...
Onverbeterlijke twitteraars hebben er gelukkig weer een trucje bij om hun twittergedrag toe te dekken.
Zowat een derde van alle werknemers gebruikt zijn zakelijke mailaccount voor zaken die niets met het werk te maken hebben. Flirten, bijvoorbeeld!
Werknemer, medewerker… heel wat mensen gaan ervan uit dat beide termen exact hetzelfde betekenen. Toch is dat niet zo, want er is wel degelijk een verschil.
Wat hebben Michelle Obama, Bill Gates en Richard Branson met elkaar gemeen? Ze doen allemaal aan timeboxing!
Precies een kwart van de werknemers zijn ‘nachtuilen’. Voor ruim vier op de tien werknemers heeft de ochtendstond dan weer goud in de mond...
Solliciteren = stress. Je wil dé perfecte sollicitatiebrief schrijven en alles wat jij belangrijk vindt vertellen. Hoe lang is de ideale sollicitatiebrief?