Sociale media
Vorige

1 van 180

Volgende
Volgend artikel:

Wat mag je over je werkgever op sociale media zetten?

Facebook en Twitter verbieden op kantoor, een verloren strijd?

Het ziet ernaar uit dat social media van de werkvloer bannen een verloren strijd is. Toch hoeven werkgevers zich niet verslagen te voelen.
#

Werkgevers kunnen social media ook in hun voordeel uitspelen. Om het contact met klanten te onderhouden bijvoorbeeld. Die stap wordt in België nog maar nauwelijks gezet. Als er social media worden aangewend, is dat vooral voor interne communicatie en communicatie met de klanten.

“Door social media toe te laten, opent voor het bedrijf een heel nieuw netwerk”, oppert Roels. “Jaren terug kenden we de evolutie van fax naar e-mail. Stel je voor dat we vandaag enkel nog via fax zouden werken. Dat zou voor ontzettende beperkingen zorgen.”

E-mail (voorlopig) aan de top

Toch wordt de stap van e-mail naar social media nauwelijks gezet: voor zeven op de tien respondenten blijft e-mail de belangrijkste professionele applicatie. Maar misschien keert het tij vlugger dan verwacht. Zo verwacht de helft van de Belgische cio’s (chief information officers) binnen het jaar Twitter of andere microblogs te gebruiken in een professionele context.

(ks) – Illustratie: (rp)      

2 juli 2010

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook